کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معلمان در 4 رده رتبه‌بندی می‌شوند

همترازی رتبه‌بندی معلمان با اساتید دانشگاه

خبرگزاری فارس , 7 تير 1392 ساعت 13:01

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان استان اردبیل نیز به مانند سراسر کشور در چهار گروه رتبه‌بندی می‌شوند.


به گزارش فارس ، احمد محمود‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش در شهرستان سرعین اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین و مصوبه هیأت دولت معلمان با عناوین مربی معلم، استادیار معلم، دانش‌یار معلم و استاد معلم رتبه‌بندی می‌شوند.
وی با ارائه گزارشی از اجلاس تهران و به نقل از مقام عالی وزارت خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان از طریق تعاریف مهندسی نیروی انسانی، رشته‌ها، گزینش تخصصی و طی دوره‌های آموزش حرفه‌ای انجام می‌پذیرد و این نظام یک انقلاب در آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در خصوص نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی و تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز گفت: صلاحیت تخصصی معلمان از طریق آزمون‌های استاندارد، به صورت دوره‌ای دو تا سه بار در سال مشخص شده و ساماندهی آنان بر اساس همین صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.

محمود‌زاده تاکید کرد: بنابراین صلاحیت حرفه‌ای او نیز باید توسط هیئت ممیزه شهرستانی تا کشوری تأیید شده و معلمان باید به رتبه مربی معلم دست یابند که در آن صورت حقوق آنان نیز ارتقا می‌یابد و در غیر این صورت مانند وضعیت فعلی به کار خود ادامه خواهند داد.
این مسئول ملاک رشد یک معلم را علم، روش تدریس و موفقیت‌های علمی و ابتکاری او عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان داشت: جذب و رتبه‌بندی معلمان قابل تفکیک از یکدیگر نیست و لازمه نظام رتبه‌بندی معلمان، ثبات و قوام بخشیدن به آموزش و پرورش است و بر اساس نظام رتبه‌بندی، حقوق مربی معلم نباید حداقل از 80 درصد حقوق یک مربی دانشگاه کمتر باشد.

محمودزاده افزود: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه آموزش و پرورش بر اساس سیاست‌های کلان تحولی اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقشه جامع و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فلسفه تعلیم و تربیت انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با نامه مقام عالی وزارت نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان در دستور کار مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و در صورت تصویب آن، کسانی می‌توانند تدریس در کلاس‌های درس را بر عهده گیرند که مراحل حرفه‌ای معلمی نظیر تخصص، دانش و دوره‌های شش ماهه صلاحیت‌های معلمی را سپری کرده باشند.
نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان، ساماندهی نیروی انسانی، فضا و دانش‌آموز براساس نرم‌افزار تهیه شده برای ترسیم نقشه محل استقرار مدارس، اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش در تهران، نیروی قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شده، نظام آموزشی 3-3-3-3 و برنامه‌های آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان و زمان کاری مدارس در این ایام از دستورات کار این جلسه بود.
 
فايل پيوست: شرایط نظام رتبه بندي حرفهاي معلّمان و جذب و تامين منابع انساني : كليك كنيد


کد مطلب: 18231

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18231/همترازی-رتبه-بندی-معلمان-اساتید-دانشگاه

میگنا
  https://www.migna.ir