کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس انجمن روانشناسی بالینی اعلام کرد

تاثیر روزه بر سلامت اجتماعی

روزه صله‌رحم را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس , 8 مرداد 1392 ساعت 20:50

از لحاظ جسمانی اگر فرد بیماری نداشته باشد و روزه بگیرد دستاورد جسمانی و سلامتی جسمی خواهد داشت و از نظر روانی خشم و عصبانیت را می‌تواند کنترل کند.


رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: از نظر اجتماعی، طبق آمارهای موجود، میزان بزهکاری، جرم، سرقت و هرگونه اعمال خلاف قانون با روزه‌داری کاهش می‌یابد و روزه‌داری به سلامت اجتماعی جامعه کمک می‌کند.

حمید یعقوبی در گفت‌وگو با فارس در مورد تاثیرات روزه بر سلامت روان گفت: روزه‌داری به فرد کمک می‌کند تا به نوعی از هدفمندی برسد چراکه در ساعات خاص، رفتارهای خاصی را باید انجام دهد.
وی ادامه داد: روزه‌داری تمرین هدفمندی است. خویشتن‌داری و همچنین رفتارهای معطوف به هدف با روزه‌داری معنا و مفهوم می‌یابد.
رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: علاوه بر ابعاد جسمانی، مذهبی و اجتماعی از دست‌آوردهای روزه‌داری که نصیب افراد می‌شود همین زندگی هدفمند است.
مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم ادامه داد: اگر سلامت را تعریف کرده و به 4 بخش جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی تقسیم کنیم روزه برای هر 4 بخش تاثیرات مثبت دارد.
یعقوبی افزود: از لحاظ جسمانی اگر فرد بیماری نداشته باشد و روزه بگیرد دستاورد جسمانی و سلامتی جسمی خواهد داشت و از نظر روانی خشم و عصبانیت را می‌تواند کنترل کند.
وی تصریح کرد: از نظر اجتماعی، طبق آمارهای موجود، میزان بزهکاری، جرم، سرقت و هرگونه اعمال خلاف قانون با روزه‌داری کاهش می یابد و روزه داری به سلامت اجتماعی کمک می‌کند.
رئیس انجمن روانشناسی بالینی گفت: دید و بازدیدها، صله رحم و تعاملات اجتماعی در ماه رمضان افزایش می‌یابد و آداب اجتماعی خاصی را در این ماه مردم به طور هماهنگ انجام می‌دهند.
یعقوبی گفت: روزه‌داری تاثیر مثبتی نیز بر سلامت معنوی افراد دارد چرا که دستور و سفارش مستقیم اصول مذهبی ما بوده و با رعایت این اصول، احساس خوبی به فرد دست می‌دهد.


کد مطلب: 18723

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/18723/تاثیر-روزه-سلامت-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir