کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شلوغ ترین استانها و شهرها از نظر جمعیت دانشجویان فوق لیسانس و دکتری

1 دی 1389 ساعت 6:43


معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس اطلاعات حاصل از اطلس ملی آموزش کشور که توسط دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و با همکاری وزارت علوم و بهداشت تهیه شده حدود 46 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تهران مشغول به تحصیل هستند.
دکتر بابک نگاهداری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کمتر از 8 درصد دانشجویان مراکز و مؤسسات آموزش عالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی شامل کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای، دکتری تخصصی و فوق دکتری مشغول به تحصیل هستند. ناظر علمی طرح اطلس ملی آموزش کشور با بیان اینکه توزیع استانی تحصیلات تکمیلی نامتوازن است، گفت: حدود 46 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تهران مشغول به تحصیل هستند. استان دوم اصفهان نیز 5/7 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی حدود یک ششم دانشجویان تحصیلات تکمیلی تهران را در خود جای داده است.
 
 نام استان          درصد حضور دانشجویان فوق لیسانس و دکتری  استان تهران                                46 درصد
استان اصفهان                               7.5 درصد


    معاون نظارت و راهبری دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی افزود: در مقیاس شهرستان، شهرستان تهران با بیش از 41 درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارنده بیشترین دانشجویان این مقطع است و مراکز آموزش عالی تنها سه شهرستان تهران، اصفهان و مشهد بیش از 51 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را آموزش می‌دهند.       نام شهرستان                     درصد حضور دانشجویان فوق لیسانس و دکتری
 شهرستان تهران                                           41 درصد
 شهرستانهای تهران، اصفهان، مشهد                 51 درصد
                 

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس بخش دیگری از آمار اطلس آموزش عالی، 4/25 درصد از دانشجویان در مقطع کاردانی و در حدود 67 درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.                                                                                         


کد مطلب: 1918

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1918/شلوغ-ترین-استانها-شهرها-نظر-جمعیت-دانشجویان-فوق-لیسانس-دکتری

میگنا
  https://www.migna.ir