کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصاویر/آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی92 در دانشکده شهید بهشتی

14 شهريور 1392 ساعت 18:08

شصتمین آزمون دانشنامه تخصصی و بیست و هفتمین آزمون دانشنامه فوق تخصصی پزشکی امروز با حضور بیش از 2800 داوطلب در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد و دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت از فرآیند آزمون بازدید کرد.


به گزارش مهر، دکتر بهرام عین اللهی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی کشور با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به طور همزمان امروز صبح آغاز شد.
دبير شورای آموزش پزشکی و تخصصی كشور افزود: در آزمون دوره 27 دانشنامه فوق تخصصی 283 نفر داوطلب در کتبی و شفاهی و 261 نفر داوطلب مرحله کتبی داریم که رشته های روماتولوژی کودکان و عفونی کودکان با دو نفر کمترین داوطلب مرحله کتبی و رشته گوارش و کبد بالغان با 38 نفر بیشترین داوطلب را دارند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در شصتمین دوره از آزمون دانشنامه تخصصی نیز 3016 داوطلب آزمون کتبی و شفاهی و 2627 داوطلب مرحله کتبی داریم که بیشترین داوطلب مربوط به رشته بیماریهای داخلی با 346 نفر و کمترین داوطلب مربوط به رشته پزشکی ورزشی با 9 نفر است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع در آزمون کتبی 2627 نفر در آزمون تخصصی و 261 نفر در فوق تخصصی شرکت کرده اند. عین اللهی یادآور شد: آزمون آسکی (شفاهی به صورت ایستگاهی) از روز جمعه 15 شهریور تا روز دوشنبه 18 شهریور برگزار می شود و پس از اعلام نتایج نهایی در پایان روز دوشنبه، برگزیدگان هر رشته در صبح روز سه شنبه 19 شهریور معرفی می شوند.
وی افزود: مراسم اختتامیه آزمون های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در روز 19 شهریور ماه با حضور وزیر بهداشت، برگزیدگان و خانواده های آنها برگزار و جوایز برگزیدگان اعطا می شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از شرکت کنندگان در این آزمون را زنان و حدود 60 درصد آنها را نیز مردان تشکیل می دهند.


























بازدید سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آزمون بورد تخصصی و فوق تخصصی پزشکی



کد مطلب: 19275

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19275/تصاویر-آزمون-بورد-تخصصی-فوق-پزشکی92-دانشکده-شهید-بهشتی

میگنا
  https://www.migna.ir