کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا افراد افسرده سوار مترو نمی شوند؟

18 شهريور 1392 ساعت 11:50

روانشناسان به تازگی پی برده اند که چرا افراد افسرده به مکان های شلوغ و پر از ازدحام علاقه ندارند و از اقامت در این مکان ها دوری میکنند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بر اساس جدیدترین تحقیقات صورت گرفته توسط روانشناسان افراد افسرده به حریم شخصی و فضای بیشتری در اطراف خود نسبت به افراد عادی احتیاج دارند.
گفتنی است: این نیاز به بودن در یک مکان خلوت باعث می شود تا افراد افسرده در مکان هایی مانند مترو، اتوبوس، مراکز خرید و حتی مهمانی ها دچار استرس و اضطراب شدید بشوند.

بررسی ها نشان میدهند: علت این افراد فرستادن یک پالس و سیگنال الکتریکی توسط مغز افراد افسرده به بدن در هنگام بودن در یک مکان شلوغ است که سبب میشود بدن نوعی حالت تهاجمی و وضعیت خطر را به خود بگیرد و فرد دچار استرس زیادی شود.

پزشکان با مطالعه بر روی افراد افسرده و قرار دادن آنها در موقعیت های مکانی با جمعیت کم و زیاد دریافتند که نمرات آزمون استرس در هنگامی که افراد در فاصله ی 20 سانتی متری فرد افسرده قرار دارند بسیار بیشتر از مواقعی است که افراد در فاصله ی 40 یا حتی 60 سانتی متری فرد افسرده قرار دارند. در این زمان محرک های عصبی کمتری به سوی مغز فرد افسرده ارسال می شود و او کمتر دچار هیجان می شود.
پزشکان بر اساس این یافته ها در حال بررسی روش های درمانی جدید برای افراد افسرده و به خصوص اجتماع گزیر هستند تا به این وسیله سلامت این افراد هر چه زودتر به دست آید.


کد مطلب: 19323

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19323/چرا-افراد-افسرده-سوار-مترو-نمی-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir