کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

656کنکوری برتر و مدال‌آور المپیادی به خانواده نخبگان پیوستند

9 مهر 1392 ساعت 17:47

امسال کدام استانها پذیرای بیشترین نخبگان کنکوری و المپیادی شدند؟


معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان تعداد کل برترین‌های آزمون سراسری سال 92 و مدال‌آوران المپیاد‌های دانش‌آموزی سال 91 که به جمع خانواده بنیاد ملی نخبگان پیوسته‌اند را 656 نفر اعلام کرد.

ایسنا: دکتر سید حسن حسینی شب گذشته در گردهمایی برگزیدگان آزمون سراسری سال 92 و المپیادهای علمی دانش‌آموزی سال 91 که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، افزود: از این تعداد 392 نفر مربوط به کنکور سراسری امسال و 264 نفر دیگر نیز مدال‌آوران المپیاد‌های دانش‌آموزی هستند.

وی افزود: از 656 رتبه برتر آزمون سراسر امسال و مدال‌آور المپیادی سال 91، 437 نفر را پسران و 219 نفر را دختران تشکیل می‌دهند.

حسینی در خصوص دانشگاههای محل تحصیل رتبه‌های برتر کنکور سراسری امسال و مدال آوران المپیادی پارسال که اخیرا تحت پوشش بنیاد قرار گرفته‌اند، گفت: ‌40 درصد این افراد دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند و پس از آن دانشگاه تهران با 18 درصد در رتبه دوم جای گرفته است.
وی افزود: پس از دانشگاه شریف و تهران، دانشگاههای علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، هنر تهران، سایر دانشگاههای تهران و سایر دانشگاههای شهرستان‌ها در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و یک نفر از این رتبه‌های برتر برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی به کشور انگلستان رفته است.

حسینی همچنین درباره استان‌های محل تحصیل این دسته از رتبه‌های برتر کنکور سراسری و مدال آوران المپیاد، گفت: 92 درصد این دسته از دانشجویان در استان تهران مشغول به تحصیل هستند و خراسان رضوی، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران و سایر استان‌ها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


کد مطلب: 19681

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/19681/656کنکوری-برتر-مدال-آور-المپیادی-خانواده-نخبگان-پیوستند

میگنا
  https://www.migna.ir