کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

70 گام بلند براي اصلاح در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش برداشته شد

7 دی 1389 ساعت 19:12


وزير آموزش و پرورش گفت: 70 گام بلند براي اصلاح آموزش و پرورش در بخش هاي مختلف طي يك سال گذشته برداشته شده است.
به گزارش ايرنا 'حميدرضا حاجي بابايي' روز سه شنبه در سفر استاني رييس جمهوري و هيات دولت به استان البرز ، در آيين افتتاحيه 11 پروژه آموزشي در دبيرستان دخترانه نمونه دولتي شهيد بهشتي كرج افزود: توجه به خيرين ، اولياء و دانش آموزان از جمله اين گام هاي اساسي و تاثيرگذار است كه در نقشه عالي وزارت آموزش و پرورش تصويب شده است.
وي در ادامه با اشاره به نحوه آموزش در مدارس كشور گفت: دانش آموزي كه ريشه اش محكم شود ، در آينده مشكلي براي خانواده ايجاد نمي كند و ريشه اصلي مشكلات از مدرسه بي بنيان است.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: در گذشته سيستم آموزش و پرورش برهنه اي داشتيم كه فقط در آن رياضي و فيزيك و شيمي و ... تدريس مي شد و اين مدرسه اي نيست كه بتواند دانش آموز را صحيح تربيت كند.
حاجي بابايي در ادامه با اشاره به وضعيت استان تازه تاسيس البرز گفت: شهر كرج و استان البرز جايگاه ويژه اي دارد و قدمهاي بلندي بايد در اين استان برداشته شود و نوع قدمهايي كه در اين استان برداشته مي شود متفاوت است.
وي افزود: اكنون ديگر مدرسه اي بدون سالن ورزشي را كامل نمي دانيم و تعليم و تربيت در اين مدرسه كامل نيست لذا بايد با كمك خيرين مدرسه كامل بسازيم ، مدارسي كه داراي سالن ورزشي، نمازخانه، كتابخانه و در كنار آنها پژوهشسرا باشد.
حاجي بابايي اظهار داشت: در آموزش و پرورش ، انقلابي عظيم در حال وقوع است زيرا 60هزار روستا را به هشت هزار مجتمع آموزشي تجهيز مي كنيم و تمامي اين مجتمع ها نيز به هم متصل هستند و در اين مجتمع ها از مهدكودك گرفته تا پايان دوره متوسطه با يك مدير و معاون و با همه امكانات از سالن ورزشي گرفته تا پژوهشسرا وجود دارد.
وزير آموزش و پرورش گفت: در ساخت و سازهاي جديد ، مدارس بايد داراي تجهيزات و فناوري كامل باشند و مدرسه اي بدون تجهيزات تحويل مدير نشود.
وي افزود: در سال جاري 5/12 درصد اعتبارات براي تجهيز مدارس اختصاص يافته و در سال آينده پيش بيني مي شود اين اعتبار بيش از دو برابر افزايش يابد.
وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: براساس ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه ، شش ميليارد دلار در طول سه سال بايد در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد و اميدواريم همين ميزان نيز از طرف خيرين به آموزش و پرورش كمك شود.
حاجي بابايي در بخش ديگري اظهار داشت: در سال جاري آموزش شناي دانش آموزان سال سوم ابتدايي در مدارس كشور اجرا شد كه يك ميليون دانش آموز را شامل مي شود و تاكنون 250هزار دانش آموز در اين طرح شركت كرده اند و تا پايان سال بطور قطعي 70 درصد از اين جمعيت شنا را فرا مي گيرند.
وي به پيشنهادات وزارت آموزش و پرورش براي استان البرز براي جلسه هيات دولت كه امروز برگزار مي شود اشاره كرد و گفت: احداث 420 باب كتابخانه ، 420 باب نمازخانه، 85 سالن ورزشي ، هشت استخر آموزشي و 100مدرسه هوشمند الكترونيكي از جمله اين پيشنهادات است.
گفتني است امروز 11طرح آموزشي با اعتباري بالغ بر 100ميليارد ريال در قالب 159كلاس درس با حضور وزير آموزش و پرورش در استان البرز به بهره برداري رسيد.


کد مطلب: 1969

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/1969/70-گام-بلند-براي-اصلاح-بخش-هاي-مختلف-آموزش-پرورش-برداشته

میگنا
  https://www.migna.ir