کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولین کنفرانس پایتون ایران دیروز برگزار شد

11 آبان 1392 ساعت 12:56

اولین همایش جامعه برنامه نویسان پایتون ایران(پایکان ۲۰۱۳)، جمعه دهم آبان ماه در سالن همایش های امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.


اولین همایش جامعه برنامه نویسان پایتون ایران(پایکان ۲۰۱۳)، جمعه دهم آبان ماه در سالن همایش های امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

این همایش که به همت دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران و انجمن پایتون ایران از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد با قرات قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. پس از آن جناب آقای دکتر مزینی، ریاست محترم دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران، طی سخنانی به بیان اهداف این همایش که از جمله آن ها گسترش از این زبان برنامه نویسی و نرم افزار های آزاد بود پرداختند.

پس از سخنرانی جناب آقای دکتر مزینی، چندین سخنرانی فنی توسط برنامه نویسان مطرح پایتون ایران ارایه شد. این سخنرانی ها نتایج مقالاتی بود توسط اساتید مطرح دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه تهران داوری شده بود. همچنین در بعد از ظهر همان روز، نیز کارگاه های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شد.

از نکات قابل توجه این مراسم، ارسال پیام تبریک و قدردانی برای برگزاری پایکان از طرف افراد مشهوری نظیر ریچارد استالمن(بنیانگذار فلسفه متن باز)، گیدو ون روسوم ( مخترع اصلی پایتون) و ارسال یک ویدیو توسط آرمین روناچر (نویسنده مشهورترین کتابخانه های زبان پایتون) به مسولین برگزاری مراسم بود که همه ی آن هادر ابتدای مراسم خوانده و پخش شد.

حدود ۳۵۰ نفر در این کنفرانس حضور داشتند که نکته جالب توجه آن حضور افرادی از شهر های مختلف در این کنفرانس بود.


کد مطلب: 20240

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20240/اولین-کنفرانس-پایتون-ایران-دیروز-برگزار

میگنا
  https://www.migna.ir