کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدخوری در مدارس، ممنوع می شود!

17 آذر 1392 ساعت 12:15

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل جدید تغذیه سالم در مدارس تهیه و به زودی ابلاغ می‌شود. در این دستورالعمل توزیع برخی اقلام غذایی از جمله چیپس، پفک و سوسیس و کالباس در مدارس ممنوع است.


زهرا عبداللهی، در مورد آخرین وضعیت دستورالعمل تغذیه مدارس اظهار داشت: کارهای کارشناسی این دستورالعمل آماده شده و بناست تا طی جلسه مشترکی این دستورالعمل با عنوان دستورالعمل کشوری پایگاه تغذیه سالم در مدارس به امضای معاون بهداشتی وزیر بهداشت و معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش برسد و سپس به سراسر کشور ابلاغ شود.

بوفه های متخلف تعطیل!
وی در پاسخ به اینکه نحوه نظارت بر بوفه مدارس از این پس چگونه خواهد بود و آی در این آیین نامه راهکاری بر آن دیده شده گفت: مسئولان مدارس مسئول اجرای این برنامه هستند و در کنار آن بازرسان بهداشت محیط نیز به صورت دوره ای از پایگاه های تغذیه مدارس (بوفه) بازدید خواهند کرد تا بر کیفیت غذاها و بهداشت محیط نظارت کنند.
عبداللهی تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد خلاف آیین نامه مسئول مدرسه باید پاسخگو باشد و در صورت بی توجهی پایگاه تغذیه مدارس بسته خواهد شد. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به مفاد دستورالعمل جدید اشاره کرد که بهداشت محیط مانند کاشی کاری کف و دیوار ها باید رعایت شود و کارکنان بوفه مدارس باید لباس های فرم بهداشتی در بوفه مدارس بپوشند.

توزیع غذای گرم تنها در ظروف یکبار مصرف گیاهی
 وی ادامه داد: همچنین در مورد توزیع غذای گرم باید غذاها به صورت کم چرب، کم نمک و در ظروف یکبار مصرف گیاهی تهیه و توزیع شود و تنها مدارسی که گواهی بهداشت و سلامت داشته باشند امکان تهیه غذا گرم را دارند.

توزیع چیپس،پفک و سوسیس کالباس ممنوع
 این متخصص تغذیه به لیست غذاهایی که امکان توزیع د مدارس را دارند اشاره کرد و گفت: در این آیین نامه لیست غذاهای غیرقابل عرضه تعیین شده و توزیع ساندویچ سوسیس و کالباس، فلافل، سمبوسه ممنوع است. همچنین انواع همبرگرهای فاقد بسته بندی و مجوز نیز ممنوع بوده و فقط ساندویچ های صنعتی سالم مانند ساندویچ تخم مرغ و مرغ آن هم نه به صورت فله ای امکان پذیر است.
عبداللهی اضافه کرد: همچنین توزیع انواع چیپس و پفک، بستنی یخمک، نوشابه های گازدار، آدامس حاوی مواد قندی، انواع شیرینی و آب نبات هایی که به دندان می چسبد در بوفه مدارس ممنوع است.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بوفه مدارس می توانند مواد غذایی مفید حاوی املاح و ویتامین های مورد نیاز کودکان را توزیع کنند که خشکبار، خرما، انواع مغزها و دانه ها، شیر و فرآورده های آن و نوشیدنی های مانند دوغ بدون گاز صنعتی، آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت، کیک، کلوچه و لقمه سالم را شامل می شود. (فارس)


کد مطلب: 20788

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20788/بدخوری-مدارس-ممنوع-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir