کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبری خوش درمورد تعداد زنان خیابانی

26 آذر 1392 ساعت 11:40

اگر در ۴۸ ساعت اول دخترانی که از خانه گریخته‌اند دچار بحران نشوند؛ می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد/ عموماً دخترانی که به زنان خیابانی تبدیل می‌شوند؛ شهرستانی‌اند. آنها از خانه فرار کرده یا کسانی آن‌ها را به تهران آورده‌اند.


جام نیوز به نقل از ایلنا نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به کاهش تعداد زنان خیابانی شهر تهران به نسبت گذشته از رسیدن سن این زنان به ۱۶ سال خبر داد.
معصومه آباد با بیان اینکه خوشبختانه تعداد زنان خیابانی در شهر تهران کم شده است؛ اظهار کرد: کمترین سن زنان خیابانی ۱۶ یا ۱۷ سال است که عموماً این دختران که به زنان خیابانی تبدیل می‌شوند شهرستانی‌هایی هستند که به دلایل مختلف از خانه فرار کرده یا کسانی آن‌ها را به شهر تهران آوردند.
وی با بیان اینکه تهران محل زندگی این دختران نیست درباره چرایی ادعای کاهش تعداد زنان خیابانی شهر تهران پاسخ داد: ما تعریف خاصی از این مسئله داریم و از آنجا که مرکز پیام را در منطقه ۱۲ شهرداری تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و تا حدودی دخترانی را که از خانه‌شان به هر دلیلی فرار می‌کنند ساماندهی کرده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مطلب را براساس اطلاعاتی که در دست دارم می‌گویم، تصریح کرد: با وجود مراکز پیشگیری قطعاً بسیاری از آمارهای موجود کاهش می‌یابد. آباد با بیان اینکه دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌شان فرار می‌کنند به "دختران گریز از خانه" معروف‌اند؛ اظهار داشت: اگر در ۲۴ یا ۴۸ ساعت اول این دختران دچار بحران نشوند می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

به گفته وی؛ این افراد به هر دلیلی که دچار بحران می‌شوند اگر در فضای امنی قرار گیرند کمتر آسیب می‌بینند چراکه در شرایط بحرانی نخستین روزهای فرار از خانه ایجاد فضای امن برای آن‌ها و ارائه مشاوره می‌تواند فضای ارتباطی برای برگشت آن‌ها به خانواده را فراهم سازد.


کد مطلب: 20955

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20955/خبری-خوش-درمورد-تعداد-زنان-خیابانی

میگنا
  https://www.migna.ir