کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

"اضطراب" و "افسردگی" بیشترین علت مراجعه دانشجویان به مرکز مشاوره

27 آذر 1392 ساعت 22:08

طبق گفته مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیشترین مراجعه دانشجویان به مرکز مشاوره "اضطراب" و "افسردگی" است.


دکتر کرمانی رنجبر مسئول مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر مراجعات دانشجویان در دو سال اخیر به مرکز مشاوره دانشگاه "اضطراب "و "افسردگی" است که به علت آن مولتی فاکتوریال است در واقع دانشجویی دوره‌ای است که افراد و با تغییراتی در زندگی همچون دوری از خانواده و ورود به فضای جدید، گرفتن یکسری مسئولیت‌ها و غیره مواجه هستند.
وی با بیان اینکه اگر دانشجویان این دوره را خوب مدیریت نکنند و روش‌های مقابله با آن را نداند دچار افسردگی خواهند شد عنوان کرد: بیشتر این دانشجویان خوابگاهی که اکثریت دختر و مجرد هستند.

کرمانی رنجبر ادامه داد: ما در این مرکز خدمات گوناگونی همچون برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت زندگی، پیشگیری از اعتیاد در آگاه‌سازی و راه‌های مقابله با آن، برگزاری کارگاه برای اساتید به منظور آگاه سازی نسبت به مسائل دانشجویان، مشاوره فردی، روان درمانی، دارودرمانی، مشاوره تحصیلی و مددکاری به دانشجویان ارائه می‌دهیم.
وی در پایان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت سالانه برای والدین دانشجویان اشاره و خاطرنشان کرد: استقبال والدین ما بسیار چشمگیر بوده و حضور آنها نشان دهنده اهمیت و همکاری خوب آنها با دانشگاه است.


کد مطلب: 20978

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/20978/اضطراب-افسردگی-بیشترین-علت-مراجعه-دانشجویان-مرکز-مشاوره

میگنا
  https://www.migna.ir