کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترفندهایی برای داشتن با ادب‌ترین کودک دنیا

11 دی 1392 ساعت 14:53

بعضی وقت‌ها والدین به دلیل نداشتن مهارت تربیتی کودک مرتکب اشتباهاتی می‌شود از این‌رو توصیه می‌شود تا این مهارت‌ها را فرا گیرند.


صالحی، روانشناس کودک درگفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکسری اشتباهات است که والدین به دلیل نداشتن مهارت‌های تربیتی مرتکب آن می‌شوند از این‌رو، بهتر است والدین این مهارت‌ها را کسب کرده و اشتباهات مهم خود را شناسایی کنند.

وی به اشتباه ساز مخالف زدن بین پدرها و مادرها اشاره کرد و افزود: گاهی والدین در برخورد با کودکشان بر خلاف یکدیگر عمل می‌کنند مثلاً در هنگام تذکر دادن به اشتباهات فرزند مادر سخت‌گیرانه برخورد کرده و پدر بسیار راحت می‌گذرد و شیطنت‌های کودک را نادیده می‌گیرد.
این روانشناس کودک به اشتباه دیگر والدین (لوس کردن کودک) اشاره کرد و تصریح کرد: والدین می‌خواهند خواسته‌های فرزندانشان هر آنچه که هست برایشان انجام دهند و این عمل آنها باعث می‌شود کودکشان لوس شود و عواقب بدی را به همراه خواهد داشت.
وی نظم و انضباط ناکافی را از دیگر اشتباهات بر شمرد و گفت: فرزندان باید در محیط خارج از خانه این نظم و انضباط را رعایت کرده و اگر شما در این زمینه کوتاهی کنید مسلماً این‌کار را دیگران خواهند انجام داد.
صالحی، تحصیل و تشویق نابجا را منع کرد واظهار داشت:بالا بردن اعتماد به نفس در کودکان امری مهم است اما تحصیل و تشویق نابجا و بیش از حد توقع آنها را بالا می‌برد.


کد مطلب: 21241

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21241/ترفندهایی-داشتن-ادب-ترین-کودک-دنیا

میگنا
  https://www.migna.ir