کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این چهار نکته ، زندگی شادی را تجربه کنید

14 دی 1392 ساعت 14:19

اگر بسیاری از مردم زندگی شادی ندارند و در زندگی شادی واقعی راتجربه نمی‌کنند، تنها به این دلیل ا ست که نیاموخته‌اند چگونه می‌توان به شادی رسید. شاد بودن نیاز به آموزش دارد و برخلاف بسیاری از افراد که معتقدند شاد بودن پیچیده و غیر ممکن است، امری است آسان و ممکن که تنها نیازمند خواستن است.


دکتر فرناز عطایی، روان پزشک، درگفتگو با باشگاه خبرنگاران در رابطه با راه‌های شاد بودن و شاد زیستن گفت: یکی از راه‌های شاد زندگی کردن، تحرک و ورزش است.افراد باید حرکت کنند تا شاد بمانند. حتی یک قدم زدن معمولی هم می‌تواند تأثیر شگفتی درخلق افراد بگذارد.
وی افزود: دیدن برنامه‌های زنده مثل تئاتر و کنسرت درخوشحال بودن افراد تأثیر دارد. افراد خوشحال بیشتر در تفریح‌های فعال شرکت دارند، تا تفریحات غیر فعالی مثل تماشای تلویزیون .

دکتر عطایی همچنین تصریح کرد: از دیگر راه‌های شاد بودن می‌توان به " شکر گذاری " اشاره کرد. همه افراد در زندگی خود فراز و نشیب‌هایی را داشته و تجربه کرده‌اند.اگر افراد به خاطر رابطه‌ها، مهارت‌ها و موقعیت‌هایی که به دست می‌آورند، شکرگذار باشند، در زندگی خود شادی زیادی را تجربه می‌کنند.

وی به " داشتن روابط اجتماعی و حفظ دوستان" به عنوان یک راه دیگر برای شاد بودن اشاره کرد و گفت: روابط اجتماعی منابعی هستند برای خوشحالی. روابط علاوه بر اینکه احساسات خوب عرضه می‌کنند، از لحاظ جسمانی نیز مفید هستند.
داشتن روابط اجتماعی عمیق موجب بهتر شدن سلامت جسمانی، افزابش اعتماد به نفس و سلامت روانی می‌گردد.


کد مطلب: 21283

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21283/این-چهار-نکته-زندگی-شادی-تجربه-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir