کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کودکان ناکام والدین سخت‌گیری دارند!

17 دی 1392 ساعت 10:15

روانشناسان خاطر نشان می‌کنند که سبک‌های متفاوتی برای فرزند پروری وجود دارد آنها عقیده دارند که سبک‌های فرزندپروری را می‌توان برحسب دو عامل محبت و کنترل پدر و مادر تقسیم‌بندی کرد.


رضا رحیمی کار‌شناس بهداشت و روان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از سبک‌های فرزندپروری در جوامع سبکی است که در آن کنترل فرزندان زیاد و محبت نسبت به آنان کم است. چنین سبکی ویژه پدرومادرهای مستبد است.
وی ادامه داد: برخی از والدین عقیده دارند که سخت‌گیری نسبت به فرزندان، بهترین شیوه تربیتی و ضامن موفقیت ‌آنها در آینده است. آنها فراموش می‌کنند که هر کودکی بطور طبیعی تمایل به آزادی و استقلال عمل دارد. سخت‌گیری بیش از حد روح آزادی را در کودک از بین می‌برد.
این روانشناس افزود: سخت‌گیری بیش از حد این ایده غلط را در او بوجود می‌آورد که آزادی و مستقل بودن، نامطلوب است و فرزندان شخصیت فردی خود را از دست می‌دهند و در تصمیم‌گیریهای مناسب در زندگیشان ناکام می‌مانند زیرا همیشه این پدرومادر بوده‌اند که تصمیمات لازم را برای آن‌ها گرفته‌اند.
رحیمی تصریح کرد: این کودکان استقلال لازم را بدست نمی‌آورند و در شرایطی که نیازمند تصمیم‌گیری باشند دچار اضطراب می‌گردند. آنها تمایل پیدا می‌کنند که در تمام فعالیت‌ها نقش دوم را بازی کنند. این کودکان در بزرگسالی نمی‌توانند نقش رهبری را به عهده بگیرند.


کد مطلب: 21334

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21334/کودکان-ناکام-والدین-سخت-گیری

میگنا
  https://www.migna.ir