کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نتایج طرح غربالگری اضطراب کودکان تا پایان سال اعلام می‌شود

17 دی 1392 ساعت 16:10

این طرح در شش استان تهران، فارس، کرمان، آذربایجان غربی، یزد و خراسان جنوبی به اجرا درآمده است.


رئیس گروه مشاوره و خدمات روان‌شناختی مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اتمام اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان در 6 استان کشور گفت: نتایج این طرح تا پایان سال اعلام می‌شود

فارس:  شبنم میربیگی ظهر امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: این طرح در شش استان تهران، فارس، کرمان، آذربایجان غربی، یزد و خراسان جنوبی به اجرا درآمده است. وی افزود: اکنون در مرحله‌ جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آنها هستیم و امیدواریم نتایج این طرح تا پایان سال به اطلاع مردم رسانده شود.
رئیس گروه مشاوره مرکز پیشگیری سازمان بهزیستی در خصوص اهداف و فلسفه‌ اجرای این طرح بیان کرد: مطالعات کارشناسان بهزیستی نشان می‌دهد بخشی از مشکلات روانی جوانان و یا ازدواج‌های ناموفق ریشه در اضطرابات دوران کودکی افراد دارد.
میربیگی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر بتوان شمایی از وضعیت اضطراب در کودکان و راهکاری برای حل اختلالات اضطرابی این دوران ترسیم کرد، می‌شود تا حدود زیادی از مشکلات ناشی از این اختلالات در بزرگ‌سالی پیشگیری نمود.
این مسئول یادآور شد: البته همه‌ اضطرابات دوران کودکی اختلال محسوب نشده و از ویژگی‌های دوران رشد به حساب می‌آیند.
وی ابراز داشت: با جمع‌بندی نتایج طرح، می‌توان به یک ارزیابی نسبی از وضعیت اختلالات اضطرابی در کودکان این 6 استان دست یافت. میربیگی گفت: بهزیستی در نظر دارد این طرح را در سال آینده به صورت سراسری اجرا کند تا یک نمای جامع از وضعیت این گونه اختلالات در کودکان 5 و 6 سال ترسیم نماید و در نتیجه یک نقشه‌ راه برای درمان این اختلالات و پیشگیری از مشکلات بزرگ‌سالی، به دست دهد.


کد مطلب: 21353

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21353/نتایج-طرح-غربالگری-اضطراب-کودکان-پایان-سال-اعلام-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir