کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معلمان مازاد متوسطه به ابتدایی می‌روند

23 دی 1392 ساعت 0:08

وزیر آموزش و پرورش از انتقال معلمان مازاد دوره راهنمایی و دبیرستان به دوره ابتدایی خبر داد.


به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی افزود: استخدام های انجام شده در سال های اخیر تعادل نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی را بر هم زد و مشکلات متعددی برای مدیریت بر منابع نیروی انسانی ایجاد کرد.
وی با تاکید بر این که بدون برنامه ریزی کاری صورت نمی گیرد، ادامه داد: با برنامه ریزی می توان از معلمان مازاد دوره راهنمایی و دبیرستان برای تدریس در دوره ابتدایی استفاده کرد. ضمن این که باید در میان معلمان ابتدایی ایجاد انگیزه کرد که برای رسیدن به این هدف، پیشنهاد فوق العاده شغل برای معلمان دوره ابتدایی را به معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور ارائه کردیم که موضوع در حال پیگیری است.

فانی گفت: تا پایان اسفند سعی خواهیم کرد ساماندهی نیروی انسانی برای سال آینده را روی کاغذ انجام دهیم و نقل و انتقالات سال آینده تحت تاثیر این ساماندهی قرار بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر این که بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان در لایحه بودجه دولت آمده است، افزود: در صورت تصویب این لایحه، نیروهای مازاد با تشویق و امتیاز و البته با انتخاب و اختیار خود از سیستم آموزش و پرورش خارج خواهند شد و امیدواریم در دو سال آینده نامتوازن بودن نیروی انسانی را ساماندهی کنیم.
وی به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال 1393 نیز اشاره کرد و یادآور شد: در بودجه سال آینده ردیفی با عنوان کیفیت بخشی دیده شده که در صورت تامین اعتبار، وضع آموزشی بویژه هنرستان ها تقویت خواهد شد.


کد مطلب: 21438

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21438/معلمان-مازاد-متوسطه-ابتدایی-می-روند

میگنا
  https://www.migna.ir