کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دروغ گویی بیانگر عدم اعتماد فرد به داشته‌های خود است

13 بهمن 1392 ساعت 15:44

یک روانپزشک گفت: دروغ گویی بیانگر عدم اعتماد فرد به داشته‌های خود است و در طول زمان شرایط را برای رفتار بیمار گونه در او فراهم می‌سازد.


قاسم زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: صداقت و راستی یکی از ویژگی‌های انسان سالم است و دروغ گویی یکی از رفتا‌رهایی که فرد در طول زمان در بستر رشد خانواده‌ آن را می‌آموزد، که به عنوان ویژگی بارز شخصیتی فرد شکل گرفته و گاهی خود را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دروغ گویی در واقع بیانگر عدم اعتماد فرد به داشته‌های خود می‌باشد و در طول زمان می‌تواند شرایط را برای او به انجام رفتار‌های بیمارگونه دیگر فراهم نماید.
قاسم زاده اظهار داشت: فرد دروغ گو طی دراز مدت در روابط خود با دیگران دچار اختلال شده و اطرافیان نسبت به او بی اعتماد می‌شوند. والدین به عنوان الگو‌های سالم شخصیتی نباید چنین اعمالی را خود مرتکب شوند و وجود آن را نزد خانواده مورد مزمت قرار داده تا شرایط برای رشد چنین بیماری از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: وجود تشویق و تنبیه‌های صحیح و رفتار‌های مثبت والدین از اقدامات اساسی می‌باشد و اگر ما بستر و نهاد خانواده را از وجود چنین آلودگی‌هایی پاک سازیم، شاهد کاهش رفتار‌های نادرست فرزندانمان می‌شویم.


کد مطلب: 21953

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/21953/دروغ-گویی-بیانگر-عدم-اعتماد-فرد-داشته-های-خود

میگنا
  https://www.migna.ir