کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زمان آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان(استعدادهای درخشان)1393+جزئیات

18 بهمن 1392 ساعت 18:33

به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول و دوم استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 94-1393، این آزمون¬ها در روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه، و آزمون ورودی رشتۀ علوم انسانی (پایۀ دوم متوسطۀ نظری) دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان در روز 12 تیر¬ماه سال 1393 در سراسر کشور به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.


معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ثبت‌نام آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان ۱۰ اسفند آغاز می‌شود.
به گزارش میگنا، محمد نستوه، معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با فارس، در خصوص آزمون استعدادهای درخشان اظهار داشت: دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان ارسال شده است و ثبت‌نام دانش‌آموزان از 10 تا 22 اسفند امسال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون در روزهای 18 و 19 اردیبهشت 93 برگزار می‌شود، گفت: 18 اردیبهشت دانش‌آموزان ورودی پایه هفتم دوره اول متوسطه و 19 اردیبهشت هم دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبیرستان دوره دوم متوسطه در آزمون شرکت می‌کنند.

بر اساس دستورالعملی که در تاریخ 8 بهمن 1392 به ادارات کل آموزش و پرورش استان¬ها ابلاغ شده است، ثبت نام اولیۀ داوطلبان آزمون ورودی پایۀ هفتم و پایۀ اول دورۀ دوم متوسطۀ مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ10/12/92 تا تاریخ22/12/1392و ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی رشتۀ ادبیات و علوم انسانی (پایۀ دوم دورۀ دوم متوسطه) مدارس استعدادهای درخشان، از روز شنبه مورخ 17/3/93 تا تاریخ 29/3/1393 انجام خواهد شد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: سایر شرایط و ضوابط در دفترچه آزمون درج شده و به سراسر کشور نیز اعلام شده است.

اطلاعات بیشتر در خصوص مدارک، ضوابط و شرایط ثبت نام در قالب «دفترچة راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون» از تاریخ 3/12/92 از سوی ادارات کل آموزش و پرورش استانها و ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق منتشر و به اطلاع دانش آموزان گرامی و اولیاء آنان خواهد رسید.
گفتنی است دانش‌آموزان پایۀ سوم راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ دوم استعدادهای درخشان، از شرکت در آزمون معاف هستند.
لازم به ذکر است دانش‌آموزان پایۀ ششم ابتدایی دبستان‌های آزمایشی استعدادهای درخشان (شهرهای تهران، قم و شاهرود) جهت ادامۀ تحصیل در دبیرستان‌های دورۀ اول استعدادهای درخشان همانند سایر دانش‌آموزان باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. لذا لازم است در موعد مقرر جهت شرکت در آزمون ورودی ثبت نام نمایند.
دستورالعمل آزمون ورودی دبیرستان‌های استعدادهای درخشان (دوره اول و دوم) را می‌توانید " اینجا " دانلود کنید:


کد مطلب: 22085

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22085/زمان-آغاز-ثبت-نام-آزمون-ورودی-مدارس-تیزهوشان-استعدادهای-درخشان-1393-جزئیات

میگنا
  https://www.migna.ir