کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی روش تعویض دریچه قلب بدون جراحی توسط متخصصان ایرانی

29 بهمن 1392 ساعت 15:57

دبیر عملی دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران از معرفی روش جدید تعویض دریچه قلب بدون عمل باز با همکاری محققان ایرانی و بین المللی در این کنگره و از هزینه ۲ تا ۱۲ میلیونی دریچه قلب خبر داد.


به گزارش فارس، محمد حسن کلانتر معتمد امروز در نشست خبری دومین کنگره قلب وعروق گفت:‌ در این کنگره تازه های مختلفی از درمان بیماریهای قلبی با حضور پزشکان برجسته اروپایی و آمریکایی معرفی می شود که از جمله آنها تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز، درمان نوین آنومی های شکمی بدون جراحی باز و نوآوری های جدید در حوزه الکتروکاردیوگرافی از جمله روشهای جدید استفاده از پیس میکرها است.

 وی گفت: این روشهای جدید غیر تهاجمی برای بیمارانی که نیازمند چند بار عمل جراحی هستند بسیار کمک کننده است و کیفیت زندگی آنها را بهبود می‌بخشد.

 دبیر علمی دومین کنگره مشترک قلب و عروق اضافه کرد: در این روش از طریق ورود به دریچه آئورت دریچه قلب تعویض می‌شود و بیمار نیازی به بیهوشی کامل ندارد. این روش همچنین برای تعویض دریچه میترال با استفاده از یک کلیپس کوچک نیز استفاده می شود.

 وی ادامه داد:‌ متأسفانه دریچه قلب که بسیار گران است و هر یک از آنها بین ۲ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد که متأسفانه بیمه ها پوشش مناسبی در مورد این هزینه ها ندارند و بیماران باید هزینه زیادی را برای تأمین این لوازم بپردازند.

 دومین کنگره مشترک قلب و عروق 6 تا 9 اسفند با همکاری انجمن قلب و عروق ایران، انجمن جراحان قلب و عروق ایران،  انجمن اکوکاردیوگرافی و انجمن بیهوشی قلب ایران در سالن اجلاس سران کشور برگزار می شود و به جدیدترین موضوعات در حیطه قلب و عروق می‌پردازد.


کد مطلب: 22397

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22397/معرفی-روش-تعویض-دریچه-قلب-بدون-جراحی-توسط-متخصصان-ایرانی

میگنا
  https://www.migna.ir