کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

5 روش جلوگیری از "کابوس های شبانه"

12 اسفند 1392 ساعت 11:56

افرادی که دچار" اختلال خواب" می شوند باید از فیلم های وحشتناک دوری و از دیدن فیلم های کمدی و درام لذت ببرند تا خواب راحت تری داشته باشند.


دکتر حسین کرمان پور متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کابوس
های شبانه به بیماری های اعصاب و روان بر می گردد و همچنین خوابی که از نظر زمانی و کیفیت مشکل دارد فرد را دچار "اختلال حواس" می کند.

وی افزود: فرد باید بدون دغدغه و "استرس" به خواب برود و برای پیشگیری از اختلال خواب یک سری رفتار درمانی توصیه می شود که جنبه آموزشی دارد. وی خاطر نشان کرد: فرد باید از نوشیدن "مایعات کافئین دار" و شیرینی‌جات و چربی‌ها که در تغذیه و گوارش تاثیر می گذارد خوداری کند.

وی تصریح کرد: افرادی که دچار اختلال خواب می شوند باید از استرس دوری کنند که این امر با استفاده از تمرینات صورت می گیرد و افرادی که دارای شغل هایی هستند که باعث تنش می شوند باید از استرس دوری کنند که این امر با استفاده از تمرینات صورت می گیرد و افرادی که دارای شغل هایی هستند که باعث تنش می شود باید محل کار را ترک و از آن دوری کنند زیرا ذهن افراد درگیری به وجود می آورد.

وی افزود: فرد با استفاده از "تمرینات رفتاری" مانند دوری از فیلم وحشتناک و دیدن "فیلم های کمدی" ، درام، رمانتیک و با گوش دادن به موسیقی های لایت و بی کلام باعث می شود که فرد خواب راحت تری داشته باشد.

دکتر حسین کرمان پور اظهار داشت: دسته‌ای از داروها دچار اختلال خواب می شوند، همانند بیماری های صرع و بیماری‌های متداول اعصاب و روان و کسانی که دچار سرماخوردگی شدید و خاص هستند.

وی در پایان اشاره کرد: کسانی که خوابشان مختل شده و از دارو استفاده می کنند با پزشک مربوط مشورت کنند و اگر بعد از "تمرینات رفتاری" باز هم دچار کابوس شدند باید به "متخصص اعصاب و روان" مراجعه کنند.


کد مطلب: 22744

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/22744/5-روش-جلوگیری-کابوس-های-شبانه

میگنا
  https://www.migna.ir