کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

تعدیل مرتبه علمی اساتید در صورت تقلب علمی

تخلفات دانشگاهی از سوی دفتر حقوقی پیگیری می‌شود

5 فروردين 1393 ساعت 11:55

در صورت تقلب علمی اساتید (خرید و فروش مقاله و پایان نامه) رتبه علمی استاد دانشگاه تعدیل می‌شود و در صورتیکه تخلف خارج از دانشگاه باشد از سوی دفتر حقوقی پیگری می‌شود.


وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور بحث خرید و فروش پایان نامه و مقاله‌های دانشجویی است که در این رابطه باید بگویم این بحث هم در داخل دانشگاه‌های کشور مطرح است و هم در میادین و خارج از محیط دانشگاهی، چنانچه اگر این تخلفات در داخل دانشگاه و از سوی دانشجو یا استاد رخ دهد حتما از سوی کمیته انضباطی دانشگاه رسیدگی می‌شود و به عنوان تقلب علمی با آن برخورد می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر نوع برخورد با این دانشجویان و اساتید افزود: با توجه به نوع تخلف و تقلب علمی، استاد از مرتبه علمی خود تعدیل می‌شود.

احمدی در ادامه به بحث خرید و فروش پایان نامه و مقالات در خارج از دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر خرید و فروش مقالات و پایان نامه‌ها در خارج از دانشگاه‌ها باشد دفتر حقوقی مکلف به پیگیری تخلف می‌شود و از طریق قانون با این مراکز برخورد می‌شود.


کد مطلب: 23301

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23301/تعدیل-مرتبه-علمی-اساتید-صورت-تقلب

میگنا
  https://www.migna.ir