کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عفونتی که در فصل بهار به سراغ فرزندتان می آید!

13 فروردين 1393 ساعت 13:18

"برونشیت" یک عفونت تحتانی دستگاه تنفسی و یکی از بیماری‌های شایع کودکان است که در فصل زمستان و اوایل فصل بهار، به دلیل پراکنده شدن عوامل ویروسی در محیط شایع می شود.


به گزارش میگنا دکتر اسماعیل صبائی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برونشیت در اثر التهاب مجاری کوچک هوایی به وجود می آید تقریبا 50 درصد کودکان تا 2 سالگی به این بیماری مبتلا می شوند این بیماری در اثر تماس با فرد مبتلا( خانواده و سایر کودکان) انتقال می یابد. وی افزود: عامل بیماری ویروس است که در ترشحات حلق و بینی وجود دارند آبریزش بینی، عطسه، سرفه و تب خفیف از علایم معمول برونشیت است در صورت پیشرفت بیماری تنفس تند و خس خس سینه ظاهر می شود.

صبائی تصریح کرد: به کودکان مبتلا به برونشیت مایعات فراوانی بدهید نکته مهم در تغذیه این کودکان دادن غذا در فواصل کوتاه با حجم کم است که جهت افزایش انرژی بهتر است کمی روغن به غذای کودک اضافه گردد.

وی ادامه داد: بهتر است مایعات فراوان مثل آب، شیر، چای، آبمیوه که ترشحات سینه را رقیق و بهبودی بیمار را تسریع می بخشد به کودک داده شود.
صبائی در پایان اظهار داشت: تمیز کردن بینی کودک و گرم نگه داشتن او از دیگر اقدامات درمانی کودکان مبتلا به برونشیت است به دلیل تجمیع ترشحات غلیظ در بینی نفس کشیدن برای کودک مشکل می شود بنابراین لازم است مرتب بینی کودک تمیز نگه داشته شود.


کد مطلب: 23474

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/23474/عفونتی-فصل-بهار-سراغ-فرزندتان-می-آید

میگنا
  https://www.migna.ir