کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه رییس نظام روانشناسی به وزیر بهداشت در اعتراض به تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی

14 ارديبهشت 1393 ساعت 20:12

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت از تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی جهت پذیرش از میان روانپزشکان انتقاد کرد و خواستار توقف آن شد


در این نامه آمده است:
در مجموعه تحت امر جنابعالی در اقدامی غیر منتظره، غیرعلمی و خارج از عرف اقدام به تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی جهت پذیرش از همکاران روانپزشکی نموده و در سایت آن وزارتخانه اعلام شده است.
از آنجایی که رعایت مرزهای حرفه‌ای و صنفی حداقل کاری است که وزارتخانه می بایست بیطرفانه نسبت به آن اقدام نماید و بر اساس مستندات علمی، سابقه فعالیت های بالینی در حوزه سلامت، شرایط منحصربه فرد فرهنگی – اجتماعی کشور و سرفصل های آموزشی رشته های روانشناسی و مشاوره، روان درمانی و مشاوره از مهارت های آموخته شده فارغ التحصیلان روانشناسی و مشاوره می باشد.

هم اکنون که سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و بند ۳ این سند « ارتقای سلامت روانی و رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی »، در بند ۵ سند « سامان دهی تقاضا و ممانعت از تقاضای القائی» و در بند ۷ « تفکیک وظایف تولیت با هدف پاسخگویی و تحقق عدالت و مدیریت منابع سلامت» که منابع انسانی از اولویت های درجه اول مصادیق مدیریت است و در بندهای ۱-۸ و ۲-۸ به آن اشاره شده است و از آنجایی که براساس آمار انتشاریافته اختلالات روانی از وزارت متبوع ۳۳ درصد جمعیت عمومی مبتلا هستند و به دلیل کمبود نیروهای متخصص و هزینه های درمانی بخش اندکی از این افراد به خدمات سلامت دسترسی دارند.
عدم رعایت مرزهای حرفه ای و صنفی می تواند اعتماد متخصصان و مردم را نسبت به دستگاه اجرائی نظام سلامت کاهش داده و تبعات جبران ناپذیری به بارآورد.

لذا ما اعضای هیات علمی، متخصصان، کارشناسان ارشد، فارغ التحصیلان و دانشجویان به نمایندگی از تمام دانش آموختگان رشته های روانشناسی و مشاوره کشور از جنابعالی خواستاریم حال که در یک فرایند تامل برانگیز و کاملا غیر علمی و حرفه ای این رشته به تصویب و اعلام شده است نسبت به توقف آن اقدام عاجل و با دستور خود علاوه بر پایان دادن به نگرانی های ایجاد شده هرچه بیشتر اعتماد دانش آموختگان را به اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و وزارتخانه تحت امر حضرتعالی جلب نمائید. .”  / ايسنا


کد مطلب: 24375

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24375/نامه-رییس-نظام-روانشناسی-وزیر-بهداشت-اعتراض-تصویب-رشته-فلوشیپ-روان-درمانی

میگنا
  https://www.migna.ir