کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار تکان دهنده از مرگ آور‌ترین حشره دنیا

16 ارديبهشت 1393 ساعت 16:12

خطرناک‌ترین پشه تاریخ دنیا همه ساله هزاران نفر را به کام مرگ می‌برد و دنیا هنوز نتوانسته یک راه حل کلی برای مقابله با آن پیدا نماید.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران در یک تحقیق تکان دهنده دریافته‌اند پشه‌ها و حلزون‌ها کشنده‌ترین حیوانات برای سلامت انسان‌ها در جهان هستند. گفتنی است، از میان پشه‌ها پشه‌ مالاریا خطرناک‌ترین پشه‌ در دنیا است که سالانه حدود ۶۰۰ هزار نفر در سراسر جهان را می‌کشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بر اساس تحقیقات ۱۵ حیوان در جهان بیشترین آمار کشتن انسا‌ن‌ها را دارند که طیف پشه‌ها بیشترین تعداد را در این لیست از آن خود کرده‌اند.
-
-
براساس تحقیقات کوسه در طول سال ۱۰ نفر را می‌کشد، شیر ۱۰۰ نفر و تمساح ۱۰۰۰ نفر را که در مقایسه با آمار خطرناک بودن پشه‌ها ارقام ناچیزی می‌باشند.
پژوهشگران با مطالعه دریافته‌اند علاوه بر کشتن ۶۰۰ نفر در سراسر دنیا از بیماری مالاریا به صورت مزمن رنج می‌برند. مالاریا به ویژه در کشورهای آفریقایی به لطف انجام فعالیت‌های پزشکی تا حد زیادی کنترل شده است.

از جمله علائم این بیماری، تب بالا و لرز است که در صورت شدت یافتن این بیماری به جز مرگ می‌تواند منجر به معلولیت ذهنی شدید در فرد مبتلا نیز گردد.


کد مطلب: 24443

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24443/آمار-تکان-دهنده-مرگ-آور-ترین-حشره-دنیا

میگنا
  https://www.migna.ir