کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاثیر محبت بر اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان

19 ارديبهشت 1393 ساعت 17:57

معصومه اسماعیلی، روانشناس گفت: محبت اساس احساس امنیت و عزت نفس در کودکان و نوجوانان است.


معصومه اسماعیلیف روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،گفت: اعتماد به نفس، در طول دوران کودکی شکل می‌گیرد و به دلیل قدرت و نفوذی که در طول زندگی انسان دارد، ایجاد و حفظ آن در کودکان یکی از مهمترین وظایف والدین است.

وی ادامه داد: کودکان تک فرزند نسبت به کودکان هم سن و سال خود که دارای خواهر یا برادر هستند، از اعتماد به نفس پایین‌تری برخوردارند.
وی تاکید کرد: کودکانی که اعتماد به نفس پایین‌تری دارند، معمولا گوشه‌گیر و منزوی و به نوعی خجالتی هستند و در میهمانی و جمع‌های گروهی کمتر شرکت می‌کنند.
وی اظهار داشت: یکی از کارهای موثر برای فرزندان دارای اعتماد به نفس پایین، تنظیم فهرستی از توانایی‌های آنها در انجام کارهای مختلف و تشویق کارهای مثبت کودکان، مخصوصا در حضور دیگران و ترغیب به فعالیتهای مثبت و موثر بیشتر است.

وی افزود: تربیت کودک با روشی آزاد منشانه، تحت نظارت و کنترل غیر مستقیم والدین منافع زیادی برای رشد و تقویت اعتماد به نفس او دارد که این منافع از طریق شرکت دادن کودک یا نوجوان در گفتگو درباره مسائل روزمره زندگی، تمرین قضاوت و داوری در مورد خود و امور مختلف و دادن فرصت انتخاب های محدود و نترل شده و به او ایجاد می شود.

اسماعیلی پاسخ داد: تشویق کودکان یا نوجوانان به انجام کارها، سبب رشد استقلال، مسئولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در آنها خواهد شد.
این روانشناس در پایان خاطرنشان کرد: نوجوانان یا کودکان دارای اعتماد به نفس زیاد، شخصیتی مقاوم و از درون مثبت دارند؛ این نوع شخصیت به آنها کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بر مشکلات و موانع زندگی غلبه کنند.


کد مطلب: 24537

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/24537/تاثیر-محبت-اعتماد-نفس-کودکان-نوجوانان

میگنا
  https://www.migna.ir