کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل بی اشتهایی کودکان در وعده صبحانه

11 خرداد 1393 ساعت 16:31

دلایل صبحانه نخوردن کودکان را باید در عوامل بسیاری جست و جو کرد که بیشتر آن با روحیات کودکان در ارتباط است و والدین نیز در بی اشتهایی در وعده صبحانه و تغییر سبک زندگی در کودکانشان نقش زیادی دارند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، برخی کودکان به خوردن صبحانه هیچ میلی ندارند که این امر دلایل مختلفی دارد.زمانیکه کودک دیر شام می خورد و یا شام سنگین سرخ کرده مصرف می کند باعث می شود که مدت ها در معده اش توقف ایجاد شود و در روز بعد میلی به خوردن صبحانه نداشته باشد.

بررسی ها نشان می دهند،کودکانی که صبحانه مصرف نمی کنند در طول روز با افت قند خون مواجه می شوند که عوارض گوناگونی را در پی دارد. گفتنی است؛ افت قند خون منجر به کاهش قدرت حافظه و یادگیری، عدم تمرکز، سرگیجه، عصبانیت، بی حوصلگی و بی میلی می شود.

کودکانی که دیر می خوابند در صبح بعد نمی توانند وقت کافی برای مصرف صبحانه اختصاص دهند و موجب استرس و اضطراب در طول روز می شود و والدین باید هر روز با مصرف صبحانه الگو برداری را در کودک خود ایجاد کنند و میل به صبحانه را در او افزایش دهند و با اماده کردن ابمیوه های مختلف که در وعده صبحانه موجب رشد و سلامتی کودک می شود، با تصحیح عادات غذایی خود الگوی تغذیه ای سالم را برای کودکان خود فراهم کنند.


کد مطلب: 25134

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25134/دلایل-بی-اشتهایی-کودکان-وعده-صبحانه

میگنا
  https://www.migna.ir