کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

4 ورزش مفید برای مبتلایان به "آسم"

21 خرداد 1393 ساعت 22:24

بیماری آسم یک بیماری شناخته شده ریوی است که با عوامل حساسیت زا مانند هوای آلوده، دود سیگار و مواد محرک ریه، حملات آسم اتفاق می‌افتد و انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، در کاهش عوارض بیماری آسم موثر است.


دکتر محمد تقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: بیماران آسمی در هر مرحله‌ای از بیماری که باشند، نیاز به انجام فعالیت ورزشی دارند. بهترین فعالیت برای بیماران مبتلا به آسم، انجام فعالیت‌های هوازی و کششی و انجام راهپیمایی است.

وی ادامه داد: باد کردن بادکنک نوعی تمرین خاص ریه است که برای بیماران آسمی توصیه می‌شود. از آنجایی که مبتلایان به آسم بهتر است سعی در تقویت ریه و بالا بردن شاخص توانمندی آن داشته باشند، ورزش کوهنوردی و حتی ورزش‌های رزمی با وجود اینکه نفس گیر هستند، ولی در مراحل کنترل شده بیماری آسم مانعی ندارند.

دکتر حولی ساز در پایان ورزش‌های آبی را برای مبتلایان به آسم ممنوع دانست و گفت: در استخرها، برای تصفیه از کلر استفاده می‌شود و کلر نوعی محرک مجاری تنفسی است. بنابراین استفاده از استخر و سایر ورزش‌های آبی نظیر جکوزی و سونا برای بیماران آسمی با ممنوعیت و محدودیت همراه است.


کد مطلب: 25348

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25348/4-ورزش-مفید-مبتلایان-آسم

میگنا
  https://www.migna.ir