کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

استخدام بومی نیرو با هیئت امنایی شدن آموزش و پرورش

13 تير 1393 ساعت 14:09

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش چنانچه به صورت هیئت امنایی اداره شود جذب نیرو در هر استان و منطقه آن بومی می شود.


ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح هیئت امنایی کردن آموزش و پرورش گفت: چند سالی است که این طرح در وزارت علوم اجرا می شود و اجرای این طرح در آموزش و پرورش هم می تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: نماینده های مجلس طرحی با عنوان هیئت امنایی کردن آموزش و پرورش ارائه کردند که این طرح در مرحله اول در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد و در سفری که اعضای هیئت به همراه تعدادی از کارشناسان آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به استان اردبیل داشتند این طرح مورد بررسی های اولیه قرار گرفت.

خسروی در ادامه به تشریح آثار مثبت این طرح در آموزش و پرورش پرداخت تصریح کرد: زمانی که آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی اداره شود هر استان اعتبارات خود آگاهی پیدا کند بنابراین هیئت در هر استان با برنامه ریزی و نظارت دقیق می تواند در نحوه هزینه های صرفه جویی داشته باشد و در همین حال اعتبارات هر استان مشخص و معلوم می گردد.

وی در اداره با اشاره به مخالفین طرح هیئت امنا در کمیسیون آموزش و پرورش گفت: بعضی از اعضای کمیسیون آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس استنباطشان این است که این طرح در وزارت علوم اشکالات و ایراداتی همراه است و موافقین طرح هیئت امنا در آموزش و پرورش معتقدند که اشکالات این طرح در وزارت علوم باید مورد بررسی و رفع قرار گیرد و به دلیل نکات مثبتی در آموزش و پرورش اجرا شود.

خسروی همچنین اظهارداشت: چنانچه آموزش و پرورش به صورت هیئت امنایی اداره شود جذب و استخدام نیرو در هر استان و منطقه بومی می شود این طرح دو سه هفته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت کسب رای اکثریت اعضای کمیسیون در صحن علنی مجلس تقدیم هیئت رئیسه می شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از همکاران فرهنگی تقاضا دارم نظرات خود را در خصوص این طرح از طریق مکاتبه یا سایت به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه دهند .


کد مطلب: 25798

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/25798/استخدام-بومی-نیرو-هیئت-امنایی-شدن-آموزش-پرورش

میگنا
  https://www.migna.ir