کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آدم ها به خودشان شوک می‌دهند تا فکر و خیال نکنند

27 تير 1393 ساعت 11:46

افراد حاضرند هر کاری بکنند، حتی کارهای مخرب، ولی با فکر و خیال شان تنها نمانند.


به گزارش پایگاه خبری «سلامانه» به نقل از سایت «newsmaine»، محققان در دانشگاه ویرجینیا برای دستیابی به این نتیجه، 11 آزمایش مختلف انجام دادند و هدف شان این بود که ببینند آدم ها برای فرار از دست فکر و خیال، تا کجا جلو می روند.
در این آزمایش، افراد مختلفی حضور داشتند که در شرایط متفاوتی قرار داده شدند. اما در اغلب موارد، اول از همه از داوطلبان خواسته می شد راحت باشند و 6 تا 15 دقیقه فکر کنند، بدون اینکه تلفن، کتاب یا هر عامل دیگری که باعث پرت شدن حواس شان می شود، دور و برشان باشد. محققان متوجه شدند اکثریت داوطلبان از این که هیچ وسیله ای در اختیار نداشتند، راضی نبودند. در حقیقت، خیلی از افرادی که قرار بود این آزمایش را در خانه انجام دهند، کلک زده بودند و مثلا از تلفن شان استفاده کرده بودند.

تیموتی ویلسون، سرپرست این تحقیق، گفت از اینکه دیده اند مردم از تفکرات خودشان لذت نمی برند، شگفت زده شده اند چون مغز انسان پر از خاطرات خوشایند است. پس از این بود که محققان از خودشان پرسیدند، آیا افراد حاضرند برای اینکه تنها به حال خود نمانند، کارهای زیان آور انجام دهند؟ بنابراین دست به یک آزمایش دیگر زدند.

آنها به داوطلبان شوک دادند و سپس از آنها پرسیدند این شوک چقدر لذتبخش یا ناگوار بوده. کمی بعد، از شرکت کنندگان در آزمایش خواستند، بدون هیچ وسیله سرگرمی تنها یک جا بنشینند ولی اگر خواستند، می توانند به خودشان شوک بدهند. در نتیجه معلوم شد 67 درصد مردها و 25 درصد زن ها ترجیح می دادند به جای اینکه آرام بنشینند، به خودشان شوک بدهند./ سلامانه


کد مطلب: 26059

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26059/آدم-خودشان-شوک-می-دهند-فکر-خیال-نکنند

میگنا
  https://www.migna.ir