کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعدادکاربران اینترنت و وایمکس کشور

15 فروردين 1390 ساعت 6:55


وزیر ارتباطات آخرین آمار و وضعیت ایران در 10 شاخص را اعلام کرد و درباره رتبه ایران در جهان بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته از سوی اتحادیه جهانی مخابرات گفت: ایران در حوزه شاخصهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات از میان 159 کشور در رتبه 84 جهان است. رضا تقی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با ارزیابی آنچه که در سال 89 در حوزه مخابرات، دیتا و فناوری اطلاعات اتفاق افتاده و تحقق اهداف مدنظر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در حوزه شاخصهای مخابراتی و فناوری اطلاعات طی سال گذشته تلاش های گسترده ای صورت گرفته که به واسطه آن شاهد رشد زیادی در بخش های مختلف بودیم و بر اساس اطلاعات موجود، اهداف پیش بینی شده در این زمینه محقق شده است.
وی ادامه داد: در همین راستا در حال حاضر ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل کشور به 157 لینکSTM1 افزایش یافته و شمار درگاههای متصل به فیبرنوری نیز به 14 درگاه رسیده است. همچنین میزان گستردگی شبکه فیبرنوری در کشور به بیش از 155 هزار کیلومتر رسیده و تعداد کاربران اینترنت به 32 میلیون نفر افزایش یافته است. تقی پور با تاکید براینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت و سیار در حوزه اپراتورهای موجود کشور به ترتیب به بیش از 34 و 72 درصد رسیده و 52 هزار و 600 روستا دارای ارتباط هستند به مهر گفت: براساس گزارش های منعکس شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد پورت های اینترنت پرسرعت دایری از سوی شرکت های PAP از ابتدای سال 89 با 41 درصد رشد همراه بوده است. آخرین آمار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از زبان وزیر ارتباطات
ردیف شاخص آخرین آمار یا وضعیت
1 پهنای باند اینترنت بین الملل کشور 157 لینکSTM1
2 درگاههای متصل به فیبرنوری 14 درگاه
3 گستردگی شبکه فیبرنوری بیش از 155 هزار کیلومتر
4 تعداد کاربران اینترنت کشور 32 میلیون نفر
5 ضریب نفوذ تلفن ثابت 34 درصد
6 ضریب نفوذ تلفن سیار 72 درصد
7 تعداد روستاهای دارای ارتباط 52 هزار و 600 روستا
8 تعداد پورت های اینترنت پرسرعت دایری 41 درصد رشد
9 ایستگاههای راه اندازی شده انتقال داده ها از طریق ماهواره هزار و 403 ایستگاه (رشد 35 درصدی)
10 کاربران اپراتورهای وایمکس رشد نزدیک به یک هزار و 394 درصدی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تعداد ایستگاههای راه اندازی شده انتقال داده ها از طریق ماهواره از سوی اپراتورهای SAP نیز با رشدی 35 درصدی مواجه بوده و از 9 هزار و 151 ایستگاه ماهواره ای در ابتدای سال 89 به 12 هزار و 403 ایستگاه در اسفندماه 89 رسیده است. وی یکی از بیشترین رشدهای محقق شده در این حوزه را مربوط به اپراتورهای اینترنت پرسرعت بیسیم – وایمکس - عنوان و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 89 تا پایان این سال کاربران اپراتورهای وایمکس رشدی نزدیک به یک هزار و 394 درصدی از خود نشان داده اند که این بیانگر تمایل مردم به استفاده از تکنولوژی های جدید برای بهره گیری بیشتر از خدمات فناوری اطلاعات است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مهر گفت: در آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط اتحادیه جهانی مخابرات - ITU - در حوزه شاخصهای توسعه ICT که در سال 2010 منتشر شده، کشور ایران از میان 159 کشور مورد ارزیابی با امتیاز 08/3 با 2 پله صعود در رتبه 84 جهان و رتبه 13 در میان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است. وی اضافه کرد: باید درنظر داشت که در این رتبه بندی،‌ کشورهای کوچک با پراکندگی جغرافیایی کم و جمعیت پایین و نیز درآمد سرانه بالا با توجه به نسبت ها و شاخص های تعریف شده به صورت طبیعی در رتبه های نخست قرار می گیرند که به نظر می رسد تا حدودی با واقعیت های موجود فاصله داشته باشد.


کد مطلب: 2609

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/2609/تعدادکاربران-اینترنت-وایمکس-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir