کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصرف داروهای ضد تشنج در دوران بارداری زنگ خطر بروز اختلالات مغزی در کودکان

31 تير 1393 ساعت 15:13

یافته‌های پژوهشی حاکیست: مصرف برخی داروهای ضد تشنج در دوران بارداری خطر اختلالات مغزی مشاهده شده در کودکان را افزایش می‌دهد.


به گزارش ایسنا ، محققان دانشگاه بیرمنگام در استرالیا دریافتند مشکلات مغزی در کودکان مادرانی که سدیم والپروات (VPA) در دوران بارداری استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران است.
در تحقیقات پیشین مشخص شد داروهای ضد تشنج خاص خطر ابتلا به اوتیسم و اختلالات عصبی یا شکاف کام را افزایش می‌دهد. هم اکنون محققان به مادرانی که تحت درمان با داروهای خاص هستند، هشدار تغییر روش درمان برای پیشگیری از عوارض مضر آنها را اعلام می‌کنند. در این تحقیق، محققان اسکن‌های مغزی با وضوح بالا در مادران با سابقه هفت ساله مصرف داروی VPA در دوران بارداری را مورد بررسی قرار دادند.

آنان دریافتند مصرف داروهای ضد تشنج در دوران بارداری موجب افزایش ضخامت قشر مغز در شکنج قدامی چپ، رکتوس و فقدان نواحی مغزی مربوط به زبان در کودک شده است.
دکتر آماندا وود، محقق این تحقیق اظهار کرد: این تحقیق کوچک آغاز مهم‌ترین مرحله در تشخیص تاثیر VPA در دوران بارداری بر مغز جنین است.
وی در ادامه افزود: VPA برای مادران مبتلا به صرع داروی بسیار مهمی است و در این مورد به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. نتایج این تحقیق در نشریه سالانه بالینی مغز و اعصاب منتشر شده است.


کد مطلب: 26132

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26132/مصرف-داروهای-ضد-تشنج-دوران-بارداری-زنگ-خطر-بروز-اختلالات-مغزی-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir