کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانشناس:

‌کنکور‌ی‌ها در انتخاب رشته تحصیلی واقع‌نگر باشند

18 مرداد 1393 ساعت 13:20

‌یک روانشناس به کنکوری‌هایی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، توصیه کرد: در انتخاب رشته تحصیلی واقع نگر باشند.


‌دکتر مجتبی علی بکیان در گفت و گو با ایسنا، گفت: توصیه می شود کنکوری هایی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، هنگام انتخاب رشته شرایط و محدودیت‌های خود را در نظر بگیرند و از انتخاب دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که توان تحصیل در آن‌ها را ندارند، صرف نظر کنند.

این روانشناس کرمانشاهی افزود: کنکوری‌ها باید در انتخاب رشته علائق خود را در نظر داشته باشند و رشته‌ها و دانشگاه‌هایی را انتخاب کنند که توان تحصیل در آن‌ها را دارند. به گفته علی بکیان، انتخاب رشته خوب انتخاب رشته‌ای است که با شرایط و ویژگی‌های شخصی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... فرد سنخیت داشته باشد.

علی بکیان در ادامه بر لزوم مشورت با کارشناسان و مشاوران برای انتخاب رشته‌ای موفق تاکید کرد و گفت: مشاوره با صاحبنظران و افراد آگاه باعث می‌شود تا فرد با شناخت بیشتری نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه رفتن و ادامه تحصیل تنها یکی از راه‌هایی است که فرد را به سوی زندگی بهتر سوق می‌دهد، به افراد توصیه کرد: سعی نکنند به هر قیمتی به دانشگاه بروند، چرا که هدف اصلی از دانشگاه رفتن کسب جایگاه شغلی و اجتماعی بهتر است و اگر دانشگاه و رشته‌ای نتواند فرد را به این سمت سوق دهد، نمی‌تواند تاثیر چندانی در زندگی او داشته باشد و چه بسا بهتر است فرد از صرف زمان و هزینه بی خود در این زمینه صرف نظر کند.
وی از افراد خواست واقع نگر باشند و بدانند دستیابی به زندگی خوب و موفق به شیوه‌های دیگری غیر از ورود به دانشگاه هم می‌تواند امکان پذیر باشد.


کد مطلب: 26398

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/26398/کنکور-ی-ها-انتخاب-رشته-تحصیلی-واقع-نگر-باشند

میگنا
  https://www.migna.ir