کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر:

تهران از وجود معتادان پاک می شود

15 مهر 1393 ساعت 12:37

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:هفته گذشته با وزیر کشور، شهردار و دادستان جلسه‌ای داشتیم که تصمیمات خوبی اتخاذ شد و انشاءالله برای پاک کردن پایتخت این تصمیمات اجرایی شود تا شاهد تردد و فعالیت معتادان در شهر نباشیم.


سردار علی مؤیدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از حوزه های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر پلیس است، اما در بحث نگهداری، جمع آوری معتادان و سالم سازی آنها دستگاه های دیگر نیز مسئولیت دارند.

وی گفت: پلیس چون از قوه قهریه برخوردار است و هم دسترسی به محلات دارد با سایر دستگاه ها همفکری می کند و وزارت بهداشت، شهرداری، قوه قضائیه، آموزش و پرورش و نهادهای دیگر باید در امر پیشگیری، مقابله، درمان و آگاه سازی مردم قدم بردارند.

سردار مؤیدی ادامه داد: بیش از 10 هزار معتاد جمع آوری کردیم و به مراکز درمانی سپردیم، اما خروجی و کارکرد برجسته ای احساس نشد.

وی گفت: در ۶ ماهه گذشته بیش از ۲۵ هزار خرده فروش در تهران بزرگ دستگیر شدند که به علت عدم وجود زیرساخت برای نگهداری ۱۸ هزار نفر با وثیقه و جریمه آزاد شدند که این موارد اثرات فعالیت ما را عبث و بیهوده می سازد.

وی یکی از نگرانی های خود را تردد معتادان در خیابان و تردد خرده فروش ها در محلات اعلام کرد و گفت: ما در 6 ماهه گذشته 175 هزار نفر را دستگیر کرده ایم که 130 هزار نفر قاچاقچی و بقیه معتاد بودند، اما آنچه که بعد از مرحله دستگیری بعد از عبور از دستگاه قضا به آن نیاز داریم تا آنها را نگه دارد وجود ندارد و متأسفانه فعالیت مان را انجام می دهیم و اثرات آن عبث و بیهوده است.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: ما به یک عزم ملی و گام بلند همگانی از طرف همه دستگاه ها برای پاکسازی مظاهر فساد نیازمندیم و خوشبختانه پلیس یک آمادگی صددرصدی دارد که در یک پروسه زمانی به این ترددهای نگران کننده پایان بخشد.

وی به سفر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: در روسیه 11 میلیون معتاد وجود دارد و 9 میلیون نفر نیز اعتیاد را تجربه کرده اند اما در خیابان های آنجا معتاد نمی بینید، ولی ما یک میلیون و 250 هزار معتاد داریم و در پایتخت آنها را مشاهده می کنیم.

سردار مؤیدی به افزایش 30 درصدی عملیات ها و تشکیل پرونده ها اشاره داشت و گفت: تمساح خلیج و سلطان شرق کشور از جمله سوژه هایی بود که دستگیری شان کاهش چشمگیری در پخش مواد مخدر داشت. ( فارس )


کد مطلب: 27201

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27201/تهران-وجود-معتادان-پاک-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir