کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شمار بیماران خاص در کشور

21 آبان 1393 ساعت 9:28

یشترین آماران بیماران خاص مربوط به " ام اس" با ۴۱ هزار و ۶۷۲ نفر مبتلا، دیالیز با ۲۵ هزار و ۲۶ مورد، بیماران پیوندی با ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفر، تالاسمی با ۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد و نیز هموفیلی با ۷ هزار و ۵۱۷ نفر بوده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۸۰۶ بیمار خاص در کشور شناسایی شده‌اند. عابد فتاحی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: براساس گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۱۵ هزار و ۸۰۶ بیمار خاص در کشور شناسایی شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: براساس این گزارش، بیشترین آماران بیماران خاص مربوط به " ام اس" با ۴۱ هزار و ۶۷۲ نفر مبتلا، دیالیز با ۲۵ هزار و ۲۶ مورد، بیماران پیوندی با ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفر، تالاسمی با ۱۷ هزار و ۶۸۷ مورد و نیز هموفیلی با ۷ هزار و ۵۱۷ نفر بوده است.

فتاحی تصریح کرد: هم‌اکنون از مجموع ۱۱۵ هزار و ۸۰۶ نفر مبتلای به بیماری‌های خاص در کشور، ۲۴ هزار و ۵۲۲ نفر در تهران زندگی می‌کنند که بیشتر آنها بیماران دیالیزی با ۴ هزار و ۴۴۰ نفر هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی شمار بیماران خاص در ارومیه را در مجموع ۳ هزار و ۷۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: این در حالی است که بیماری "ام اس" با یک هزار و ۴۶۹ نفر بیشترین و هموفیلی با ۱۱۸ نفر، کمترین آمار مبتلا به بیماری‌های خاص در این شهرستان را دارد.


کد مطلب: 27764

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/27764/شمار-بیماران-خاص-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir