کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر رزاقی، روان شناس:

پرخاشگری از رفتارهای شایع کودکان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه است

9 دی 1393 ساعت 20:01

به گفته دکتر پرویز رزاقی علائم شایع اختلال استرس پس از حادثه در کودکان با علائم بزرگسالان متفاوت است. به طوری که ترس‌های مکرر در کودکان و نوجوانان بیشتر از بزرگسالان است.


این روان شناس بالینی در گفتگو با سلامانه، توضیح داد: در مورد بزرگسالان ممکن است ترس‌های مکرر یک بار در هفته اتفاق بیفتد ولی در کودکان ممکن است این ترس‌ها چندین بار در هفته بروز کند.

دکتر رزاقی همچنین خاطرنشان کرد: در کودکان وابستگی به مادر بیشتر از گذشته دیده می‌شود. همچنین در کودکان شکایت‌های جسمی مثل درد دل، سر و حالت تهوع بیشتر از گذشته خواهد شد.
به گفته عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی روش‌های تمرکز و توجه در کودکان بیشتر از بزرگسالان می‌شود و رفتارهای پرخاشگری و عصبانیت جزو رفتارهای شایع کودکان و نوجوانان بعد از ابتلا به اختلال استرس پس از حادثه است.

وی همچنین گفت: ممکن است در بزرگسالان کابوس‌های وحشتناک بدون اختلال پرش خواب بروز کند ولی در کودکان و نوجوانان هر دوی این حالات بروز می‌کند. در کودکان هم کم خوری ایجاد می‌شود و هم پرخوری.


دکتر رزاقی خاطرنشان کرد: کرختی‌های روانی و بی حوصلگی در کودکان با آستانه تحمل پایین ارتباط پیدا می‌کند. معمولاً کودکان مبتلا به استرس پس از حادثه بی علاقگی بیشتری به درس دارند و نظافت شخصی را رعایت نمی‌کنند. اتاقشان کثیف است و برای رفتن به حمام و یا مسواک زدن تأخیر دارند. این اختلال در بزرگسالان متفاوت است و بی علاقگی به شغل بوجود می‌آید.

 


کد مطلب: 28450

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28450/پرخاشگری-رفتارهای-شایع-کودکان-مبتلا-اختلال-استرس-سانحه

میگنا
  https://www.migna.ir