کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارسال 100 مقاله به اولین کنفرانس مهندسی پزشکی در بیماری های قلب و عروق

20 دی 1393 ساعت 12:51

دبیر اجرایی اولین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق از ارسال 100 مقاله تخصصی به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.


دکترایمان شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت:کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق با هدف ایجاد ارتباطات موثر و فعال میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی توانمند در زمینه مهندسی پزشکی و انجمن های علمی تخصصی قلب و عروق کشور و همچنین بررسی توانمندی های بالقوه موجود در کشور در زمینه مهندسی پزشکی و تولید تجهیزات و وسایل پزشکی مرتبط با قلب و عروق و بررسی و شناخت نیازمندی های کشور در این زمینه برگزار می شود.
وی افزود: با برگزاری این کنفرانس سعی داریم حلقه مفقوده فناوری میان دو حوزه مهندسی و پزشکی را پوشش دهیم از همین رو پزشکان و مهندسان عضو کمیته علمی کنفرانس طی ماه های گذشته به تعامل بسیار قوی خود ادامه دادند و پزشکان به ارائه نیازهای حرفه ای خود و مهندسان به معرفی توانمندی های خود در این زمینه پرداختند تا درصورت نیاز، نوآوری ها و طراحی های جدید و یا بهینه سازی سیستم های موجود صورت پذیرد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در تشریح محورهای کنفرانس گفت: 'رویکردهای نوین در حوزه طراحی، ساخت و کاربرد استنت ها، دریچه های مصنوعی قلب، پیس میکرها و ..' ، 'سامانه های نوین رهایش هدفمند و کنترل شده داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های قلب و عروق'، 'کاربردهای مهندسی برق، مکانیک و روباتیک در تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' و 'رویکردهای نوین فناوری اطلاعات پزشکی و پزشکی از راه دور در حوزه قلب و عروق' از محورهای اصلی کنفرانس هستند.

وی 'یافته های اخیر تحقیقاتی در حوزه سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه قلب و عروق' ، 'فناوری های نوین مورد استفاده در تجهیزات پزشکی مرتبط با حوزه قلب و عروق' ، 'کاربرد لیزر در تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' ، 'یافته های نوین تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق' و 'ایده پردازی در حوزه ی مهندسی پزشکی قلب و عروق' را به عنوان دیگر محورهای کلیدی کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در حوزه بیماری های قلب و عروق نام برد.
شریفی به دریافت 100 مقاله در دبیرخانه کنفرانس مهندسی پزشکی در قلب و عروق اشاره کرد و گفت: مهلت دریافت مقالات به پایان رسیده اما روند داوری ها ادامه دارد و تا 20 دی ماه حدود 50 مقاله برتر جهت ارائه به صورت سخنرانی یا پوستر انتخاب خواهد شد.
قائم مقام مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خاطرنشان کرد: مقالات به طور کلی در پنج کمیته تخصصی مهندسی برق و الکترونیک( بیوالکترونیک )، مهندسی مکانیک( بیو مکانیک)، مواد (بیو متریال)، پزشکی و مهندسی بافت مورد بررسی قرار گرفته است.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فن بازار و ایده بازار در حاشیه اولین کنفرانس رویکردهای مهندسی پزشکی در بیماری های قلب و عروق خبر داد و گفت: برگزاری این برنامه، فرصت مناسبی است تا ایده پردازان به ارائه خلاقیت های خود در حضور مهندسان و پزشکان و صاحبان سرمایه بپردازند و زمینه تبدیل ایده به محصول را فراهم آورند.
به گفته شریفی، مشاوران حقوقی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت تا ایده افراد کاملا حفظ و ثبت شود و بیشترین سود به صاحبان ایده برسد. اولین کنفرانس رویکردهای نوین مهندسی در حوزه بیماری های قلب و عروق به همت مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) و مرکز آترواسکلروز این دانشگاه تدارک یافته و روزهای دوم و سوم بهمن ماه در محل سالن همایش های صدرا برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 28606

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28606/ارسال-100-مقاله-اولین-کنفرانس-مهندسی-پزشکی-بیماری-های-قلب-عروق

میگنا
  https://www.migna.ir