کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر اجرایی اولین کنگره تروما:

هر 20 دقیقه یک مرگ ناشی از تروما به وقوع می‌پیوندد

24 دی 1393 ساعت 18:58

دکتر صحت گفت: در کشور سه عامل بیماریهای قلبی، عروقی، سرطانها و تروما یعنی صدمات ناشی از تصادفات مهمترین علت مرگ و میر است که در این میان تروما بیشتر از سایر موارد قابل پیشگیری است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سروش صحت دبیر اجرایی کنگره تروما و رئیس انجمن جراحان کشور در اولین کنگره ملی تروما گفت: هر چند از بروز سکته‌ها و سرطانها به میزان زیادی با نظیر سبک زندگی و تغذیه صحیح می توان جلوگیری کرد ولی در خصوص ایجاد تروما می‌توان گفت، صد درصد عوامل انسانی دخیل هستند در حال حاضر هر 20 دقیقه، یک مرگ ناشی از تصادفات ایجاد می‌شود و گاهی تا 17 درصد تخت‌های بیمارستانی را مصدومین ناشی از تروما اشغال می‌کنند.

وی افزود: مصدومین تروما سنین 20-40 سال دارند که از دست رفتن این گروه سنی یعنی از دست رفتن 4 میلیارد سال فعالیت موثر در کشور که این جای تامل بیشتری دارد. همچنین زیان ناشی از تروما 12 میلیارد تومان در سال گزارش شد.
دکتر صحت گفت: طبق آمار مرکز ترومای بیمارستان سینا، آمار تلفات تروما طی 8 سال جنگ در کشور، بیشتر از آمار شهدای جنگ گزارش شد و این روند متاسفانه رو به افزایش است. البته میزان مرگ و میر ناشی از تروما در مقایسه با سال 87 به میزان 10 درصد کاهش یافته است.


کد مطلب: 28698

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28698/20-دقیقه-یک-مرگ-ناشی-تروما-وقوع-می-پیوندد

میگنا
  https://www.migna.ir