کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش حافظه کودکان با خواب نیمروزی

25 دی 1393 ساعت 21:11

مطالعات محققان شفیلد انگلستان و بوخوم آلمان نشان می دهد که خواب نیم روزی در کودکان باعث افزایش حافظه و یادگیری آنها می شود به طوری که یادگیری در آنها را تثبیت می کند و افزایش می دهد.


به گزارش مهر، مطالعات محققان انگلیسی بر بیش از ۲۰۰ نوزاد شش تا یک ساله نشان داد که خواب نیم روزی به مدت سی دقیقه یا بیشتر می تواند تاثیرات مثبتی بر حافظه و یادآوری خاطرات در کودکان داشته باشد.

مطالعات محققان نشان داد، سطح یادگیری و توانایی های فردی نوزادان پس از استراحت و خواب روزانه به شکل باور نکردنی افزایش پیدا می کند. بیشتر زمان زندگی نوزادان در حالت خواب سپری می شود اما تاکنون تحقیقات مشخصی در رابطه با خواب نوزادان و نقش خواب در زندگی آنها انجام نشده بود.

مطالعات مشترک بین محققان شفیلد انگلستان و بوخوم آلمان نشان می دهد که خواب میان روز نوزادان می تواند تاثیر قابل توجهی در آگاهی بیشتر از اطراف، شناخت محیط و همینطور سطح آگاهی و یادگیری آنها داشته باشد.

نتایج این مطالعات نشان داد که خواب کافی نوزادان نه تنها می تواند تاثیر شگرفی در رشد ذهنی و جسمی آنها داشته باشد بلکه افزایش توانایی های فردی در دوران بزرگسالی را نیز به دنبال دارد. تحقیقات پیشین نیز به اثبات رسانده بودند که خواب نیم روزی در افراد بزرگسال نیز باعث تقویت حافظه و یادگیری می شود.


کد مطلب: 28713

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28713/افزایش-حافظه-کودکان-خواب-نیمروزی

میگنا
  https://www.migna.ir