کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشتازی دختران نسبت به پسران در تحصیل

7 بهمن 1393 ساعت 12:28

مطالعات اخیر محققان میسوری امریکا نشان می‌دهد که دختران گوی هوش و استعداد را جز در ۳ کشور کلمبیا، کاستاریکا و هند از پسران ربوده اند.


به گزارش  مهر، مطالعات گسترده ای درباره هوش و استعداد دختران و پسران انجام شده و بسیاری از این تحقیقات گویای این موضوع بوده اند که دختران در دروسی مانند ریاضی و حساب نسبت به پسران از هوش کمتری برخوردارند و در عوض دختران در درس های حفظ کردنی آمار بیشتری را به خود اختصاص داده اند.
اما مطالعات اخیر محققان دانشگاه میسوری امریکا و محققان اسکاتلند مبنی بر مقایسه هوش و استعداد دختران و پسران در دروس مختلف نشان می دهد که دختران در بیش از ۷۰ درصد کشورها آمار بیشتری از هوش و استعداد را به خود اختصاص داده اند.
سطح و وضعیت اقتصادی، سیاسی یا حتی سن دختران و پسران در این مطالعه تاثیرگذار نبوده است.
این مطالعه بر روی ۱.۵ میلیون دختر و پسر ۱۵ ساله به مدت ۱۰ سال و در بازه زمانی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میلادی انجام شد.
«دیوید گری»، سرپرست این تیم تحقیقاتی می گوید: «در این تحقیقات حتی کشورهایی که دختران برای ادامه تحصیل با مشکلات متعددی مواجه هستند نیز مورد مطالعه قرار گرفتند.
نتایج تحقیقات نشان داد دختران در دروسی مانند ریاضی، علوم و ادبیات نسبت به پسران پیشتاز هستند. پسران تنها در ۳ کشور کلمبیا (امریکای جنوبی)، کاستاریکا (امریکای مرکزی) و هندوستان (شهر هیماچال پرادش) از دختران پیشی گرفتند و امریکا و انگلیس نیز جزوهای کشورهای بودند که دستاوردهای مشابهی را در دختران و پسران نشان می دادند.
این موضوع در حالی است که شکاف بزرگی بین آموزش دختران و پسران در کشورهایی مانند قطر، اردن و امارات متحده عربی وجود دارد.
محققان معتقدند پس از مشخص شدن تفاوت بین دختران و پسران بایستی مطالعات دیگری برای تکمیل شدن چگونگی و چرایی این رخداد انجام شوند.


کد مطلب: 28944

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/28944/پیشتازی-دختران-نسبت-پسران-تحصیل

میگنا
  https://www.migna.ir