کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلالات خواب در افراد سیگاری سه برابر بیشتر دیده می‌شود

14 بهمن 1393 ساعت 10:53

استعمال سیگار تاثیر کاملا مشخصی در بروز مشکلات و اختلالات خواب دارد به طوریکه این اختلالات در افراد سیگاری، تا سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری دیده می‌شود.


محمدعلی معظمی، متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل الگوهای نادرست زندگی خود دچار مشکلات و اختلالات خواب هستند و به همین دلیل دچار افت شدید کیفیت زندگی شده و همچنین دچار بسیاری از بیماری‌های خطرناک می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از عادت‌های بسیار بد که متاسفانه درصد بالایی از مردم گرفتار آن هستند استعمال دخانیات است، تاکید کرد: استعمال سیگار تاثیر کاملا مشخصی در بروز مشکلات و اختلالات خواب دارد به طوریکه این اختلالات در افراد سیگاری، تا سه برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری دیده می‌شود.
معظمی، گفت: افراد سیگاری معمولا خواب چندان راحتی ندارند و بروز مشکلات تنفسی در حین خواب در آنها بیشتر است.
وی یادآور شد: البته تاثیر سیگار در بروز اختلالات و بیماری‌ها، بسیار فراتر از اختلالات خواب است و این عامل خطر به ویژه در بروز بیماری‌های مزمن و غیر واگیر بیشترین تاثیر را دارد. معظمی، خاطر نشان کرد: دو بیماری بسیار شایع که با مرگ‌ومیر بالایی هم همراه هستند یعنی بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان، در بسیاری از موارد با استعمال دخانیات به ویژه سیگار در ارتباط هستند.


کد مطلب: 29075

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/29075/اختلالات-خواب-افراد-سیگاری-سه-برابر-بیشتر-دیده-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir