کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه آزاد افزایش می‌یابد

15 فروردين 1394 ساعت 10:59

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۴ میزان پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه آزاد در حالی افزایش می‌یابد که پذیرش دانشجویان بورسیه همچون گذشته ادامه دارد.


صمد حاج جباری مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه‌های مختلفی در سال ۹۴ در بخش پذیرش دانشجویان غیرایرانی طراحی و تدوین شده است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به توسعه پذیرش دانشجویان غیرایرانی با هزینه آزاد، استاندارد سازی مراکز آموزش زبان فارسی، محتوای دروس و ساعت درسی ویژه دانشجویان غیرایرانی است.

وی افزود: قرار است برای گروه‌های مختلف از این دانشجویان برنامه ریزی ویژه‌ای انجام گیرد، چنانچه در بحث آموزش علمی این دانشجویان نیز باید شرایطی را ایجاد کنیم که این دانشجویان که به صورت آزاد پذیرش می‌شوند توانایی آموزش دو زبانه را داشته باشند تا در کنار بحث آموزش زبان فارسی برای یک تا دو درس نیز آماده شوند.

جباری تصریح کرد: دانشجویان غیرایرانی بورسیه هم طبق روال قبل پذیرش می‌شوند و بعد از اینکه یکسال آموزش زبان فارسی را طی کردند وارد دانشگاه می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان بورسیه غیرایرانی با دانشجویان آزاد متفاوت است، آیین نامه‌هایی در خصوص دوره‌های پذیرش دانشجویان غیرایرانی به صورت آزاد تدوین شده است که امیدواریم تا قبل از سال تحصیلی جدید به تایید وزیرعلوم رسیده و اجرایی شود.


کد مطلب: 30173

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30173/پذیرش-دانشجویان-غیرایرانی-هزینه-آزاد-افزایش-می-یابد

میگنا
  https://www.migna.ir