کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱.۳ متخصص مغز و اعصاب به ازای هر ۱۰۰ هزار ایرانی

25 ارديبهشت 1394 ساعت 11:23

رئیس انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران، گفت: هر چند تعداد متخصصین مغز و اعصاب در کشور به تعداد قابل توجهی افزایش یافته ولی هنوز نیاز به متخصصین این رشته وجود دارد.


به گزارش مهر، دکتر حسین پاکدامن در بیست و دومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در خصوص پیشرفت قابل توجه کشور در تربیت متخصصین مغز و اعصاب، اظهار داشت: در اوایل انقلاب تعداد متخصصین مغز و اعصاب در کشور حدود ۱۸ نفر بود. وی افزود: آماری که در حال حاضر از تعداد متخصصین این رشته در کشور در دست است، ۱۰۲۳ نفر یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱.۳ متخصص مغز و اعصاب در کشور مشغول ارائه خدمات هستند.

پاکدامن ادامه داد: هدف مهمی که به دنبال آن هستیم، توسعه رشته‌های فوق تخصصی مغز و اعصاب است تا بتوانیم خدمات تخصصی‌تری در کشور ارائه دهیم. وی در ارتباط با جایگاه ایران در رشته مغز و اعصاب، افزود: در سطح جهان، رتبه بیست‌ و هفتم را داریم که این رتبه در بین حدود ۲۰۰ کشور بوده و جایگاه بسیار قابل قبولی است.

پاکدامن میزان علاقمندی ادامه تحصیل در رشته‌ مغز و اعصاب را خوب ارزیابی کرد و گفت: طبق آمار سومین یا چهارمین انتخاب رشته برای تخصص، مربوط به علوم اعصاب است. وی به افزایش استفاده از وسایل آزمایشگاهی و پاراکلینیکی در کشور اشاره کرد و گفت: استفاده از وسایل آزمایشگاهی و پاراکلینیکی در تشخیص بیماری های مغز و اعصاب، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در کشور به خوبی از این تجهیزات استفاده می‌ شود.
بیست و دومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران تا ۲۵ اردیبهشت در هتل المپیک در حال برگزاری است.


کد مطلب: 30922

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/30922/۱-۳-متخصص-مغز-اعصاب-ازای-۱۰۰-هزار-ایرانی

میگنا
  https://www.migna.ir