کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استرس متعارف شرکت کنندگان در آزمون کنکور طبیعی است

20 خرداد 1394 ساعت 23:08

روانپزشک مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی زنجان گفت: استرس و اضطراب در حد متعارف دانش آموزانی که خود را برای شرکت در آزمون کنکور آماده می کنند طبیعی است و این مورد برای آنها مشکل ساز نیست.


ابوالفضل قریشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه استرس امتحان کنکور علاوه بر شرکت کنندگان خانواده های آنها را نیز درگیر می کند، افزود: استرس امتحان در صورت مدیریت صحیح آن می تواند به نتیجه بخش بودن امتحان کمک کند.

وی یادآوری کرد: عدم مدیریت استرس و اضطراب هنگام امتحان کنکور ترسی را در دانش آموز بوجود می آورد که موجب می شود به جای تمرکز بهتر، تحت تاثیر فضای امتحان قرار گیرد و نتواند به نتیجه ای دلخواه و متناسب با معلومات و دانش کسب شده ی خود دست یابد.

وی اظهار کرد: استرس یک تنش فیزیولوژیکی کوتاه مدت است که پس از انجام کار فروکش می کند و موجب می شود که در فرد احساس راحتی و آرامش به وجود آید.

این روانپزشک با بیان اینکه واکنش به استرس و اضطراب می تواند به شکل فیزیکی مانند سردرد، احساس ترس و ناراحتی روانی مانند افزایش اضطراب باشد تصریح کرد: اگر فرد نتواند به حالت آرامش بازگردد، استرس فرد از حد متعارف بالاتر می رود و به عبارتی تبدیل به عاملی منفی می شود و تغییرات در بدن (مانند افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و گرفتگی عضلات) بوجود می آید و به تدریج خستگی و فرسودگی روانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه راهکارهای متعددی برای غلبه بر استرس های غیرمتعارف هنگام امتحان کنکور وجود دارد، ابراز کرد: بر این اساس پیشنهاد می شود شرکت کنندگان حتی قبل و در ساعات منتهی به امتحان از مرور کردن مطالب فرا گرفته خودداری کنند.

قریشی خاطر نشان کرد: استراحت کافی، اجتناب از داروهای ضد استرس و انجام فعالیت های ورزشی می تواند در موفقیت امتحان بسیار تاثیر گذار باشد.


کد مطلب: 31424

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31424/استرس-متعارف-شرکت-کنندگان-آزمون-کنکور-طبیعی

میگنا
  https://www.migna.ir