کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات :

ایجاد اختلالات جسمی و روانی ازمخاطرات تلفن همراه است

20 خرداد 1394 ساعت 23:13

معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکان شیوع و رشدعوارض روان تنی واختلالات جسمی و روانی درانسان، تضعیف حواس بشری در برخورد با رویدادهای محیطی، دور شدن از سبک زندگی طبیعی از مخاطرات احتمالی فناوری تلفن همراه هوشمند است.


به گزارش ایرنا، دکتر کامبیز بدیع روز چهارشنبه در آیین آغازبکار همایش تلفن هوشمند و سبک زندگی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های استفاده از تلفن همراه هوشمند افزود: صرفه جویی در زمان و هزینه انرژی و دقت و کارایی و ... به عنوان فرصت های این ابزار ارتباطی اشاره کرد و امکان شیوع و رشد عوارض روان تنی و اختلالات جسمی و روانی در انسان، سلب انگیزه های مکفی (حیاتی) جهت فعال سازی و تقویت ساز و کارهای شناختی و عاطفی و رفتاری، دور شدن از سبک زندگی طبیعی را از مخاطرات احتمالی این فناوری برشمرد.

وی اظهارکرد: باید نظارت کرد و مراقب بود که مخاطرات احتمالی از یک سطحی بیشتر فعال نگردند، بنگاه های تجاری محصولات و خدمات فناوری نیز باید به این مخاطرات توجه جدی کنند و نقشه راه خود را ترسیم نمایند.

بدیع با ابراز نگرانی از غرق شدن در کاربری، دور شدن از حساسیت در قبال رویدادها و واقعیات محیطی، تضعیف تدریجی قوه تخیل، فشار بر سیستم مغز و اعصاب و روان، بروز خودشیفتگی و عدم احترام به دیگران در شرایط غرق شدن در این فناوری ، نسبت به این مخاطرات احتمالی هشدار داد.

وی بیان کرد: باید کار گسترده بر روی روش های تفهیم ضایعات فردی و اجتماعی ناشی از استفاده نادرست از تلفن همراه انجام شود و نیز کاربران را به بهره گیری هرچه بهتر از آثار ادبی و هنری و خوگیری به ذائقه های زیباشناختی اصیل ترغیب کرد.

همایش تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی از امروز 20 خرداد به مدت دو روز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در حال برگزاری است.


کد مطلب: 31425

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31425/ایجاد-اختلالات-جسمی-روانی-ازمخاطرات-تلفن-همراه

میگنا
  https://www.migna.ir