کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اغلب آسیب‌های تروما در جوانان دیده می‌شود

3 تير 1394 ساعت 8:26

متأسفانه اغلب آسیب‌های ناشی از تروما در جوانان دیده می‌شود و این آسیب‌ها در بسیاری از موارد موجب ناتوانی دائمی فرد مبتلا می‌شود.


محمد تکبیری، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تروما در اغلب مناطق دنیا پس از بیماری‌های قلبی و عروقی، عامل مهم مرگ‌ومیر محسوب می‌شود و هزینه‌های زیادی را به اقتصاد کشورها تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از موارد تروما به مرگ منجر می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که از مرگ نجات پیدا می‌کنند نیز دچار ناتوانی‌های دائمی می‌شوند و شاخص کیفیت زندگی آنها به شدت افت می‌کند.

تکبیری با اشاره به اینکه آسیب‌های تروما در مردان شیوع بالاتری دارد،‌ تأکید کرد: متأسفانه اغلب آسیب‌های ناشی از تروما در جوانان دیده می‌شود و این آسیب‌ها در بسیاری از موارد موجب ناتوانی دائمی فرد مبتلا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تروما از جنبه روانشناختی تجربه‌ای هیجانی، دردناک، پریشان کننده و ناگهانی است که عامل طبیعی آن اگرچه معمولاً قابل کنترل نیست، اما عامل انسانی آن که به طور عمده تصادفات است تا حد بسیار زیادی قابل کنترل و پیشگیری بوده و می‌توان هزینه‌های آن را به کمترین حد ممکن رساند.


کد مطلب: 31653

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31653/اغلب-آسیب-های-تروما-جوانان-دیده-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir