کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بالارفتن سن تجرد قطعی در کشور

افزایش سن طلاق در میان زوج‌های میانسال

10 تير 1394 ساعت 17:00

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به روند افزایشی طلاق در میان زوج ها با سنین مختلف گفت: سن طلاق در میان زوج های میانسال رو به افزایش است.


به گزارش پانا،اصغر مهاجری در پاسخ به چرایی افزایش سن طلاق در میان زوج های میانسال اظهار داشت: در مطالعاتی که طی چند مرحله(نامزدی، پیک 7 سال اول زندگی و میانسالی) توسط محققان جامعه شناس بر روی هزار زوج آمریکایی انجام شد، سازگاری زوجین مورد ارزیابی قرار گرفت و نمودارهای این تحقیق نشان می دهد که در میانسالی ناسازگاری زوجین افزایش پیدا می کند.


این جامعه شناس تصریح کرد: البته باید ابعاد مختلف ناسازگاری زوجین در میانسالی مورد بررسی قرار گیرد در واقع ما باید میزان سازگاری و توافق ارزشی زوجین را بسنجیم. وی همچنین به افزایش میانگین سن ازدواج در شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: سن ازدواج در تهران برای خانم ها 28 سال و برای مردان 30 سال است و این میانگین برای روستاییان روی 16 سال تا 22 سال تعیین شده است.

مهاجری تأکید کرد: کارکرد خانواده از گذشته تا به امروز تغییراتی داشته؛ اما جامعه خود را برای این تغییرات آماده نکرده و همین موضوع تنش‌های فراوانی در خانواده به ویژه فرزندان ایجاد کرده است.به گفته این استاد دانشگاه، متغیرهای مختلف در سبک زندگی تغییر کرده و سن تجرد قطعی در کشور بالا رفته است.

وی با اشاره به دلایل افزایش سن تجرد در میان دختران و پسران گفت: این پرسش در اینجا مطرح می شود که چرا تجردهای قطعی در کشور رو به افزایش است؟ باید گفت که عوامل مختلفی در این مساله دخیل هستند و جدای از مسایل اجتماعی و اقتصادی باید به چرخش فرهنگی در میان خانواده ها و میان دختران و پسران اشاره کرد که موجب افزایش سن تجرد قطعی شده است.


کد مطلب: 31821

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/31821/افزایش-سن-طلاق-میان-زوج-های-میانسال

میگنا
  https://www.migna.ir