کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنان گرفتار بازی های کامپیوتری بیشتر چاق می شوند

خبرگزاری مهر , 12 مهر 1394 ساعت 9:13

پژوهش های جدید نشان می دهد زنانی که به صورت روزانه حداقل یک ساعت به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند، در معرض خطر چاق شدن و افزایش وزن قرار دارند.


بر اساس این تحقیقات محققان سوئدی زنانی که روزانه به مدت دو ساعت با بازی های کامپیوتری سرگرم هستند در طول بازه زمانی ۵ ساله به میزان ۳ کیلو و ۷۰۰ گرم اضافه وزن پیدا کرده و دچار چاقی می شوند.

در این مطالعات که به مدت بیش از ۵ سال ادامه داشت، بیش از ۲۵۰۰ فرد سوئدی ۲۰ ساله مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شد که تاثیر چاق کننده بازی های کامپیوتری بیشتر روی زنان نمود داشته و در مردان دیده نمی شود.

طی این مطالعات، افراد داوطلب برای سه بازه زمانی متفاوت در سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ میلادی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران طی مطالعات فوق، به بررسی مدت زمانی که این افراد به بازی کردن با رایانه یا کنسول های بازی اختصاص می دادند پرداخته و تاثیر آن را بر میزان اضافه وزن آنها مطالعه کردند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد زنانی که دارای وزنی متعادل هستند و به انجام بازی های کامپیوتری به میزان دستکم یک ساعت در روز می پردازند، مستعد چاقی و اضافه وزن بوده و جرم شاخص توده بدنی انها بیش از ۲۵ خواهد بود.

این عدد از مقایسه حجم بدن و وزن این افراد طی مدت پنج سال و مقایسه ان با زنان عادی که بازی های کامپیوتری در برنامه روزانه آنها وجود ندارد، به دست آمده است. در همین زمینه «سارا توماس»، عضو تیم تحقیق و از اساتید دانشکده سالگرنسکا دانشگاه گوتنبرگ سوئد می گوید: «میزان شاخص توده بدنی در زنانی که به طور روزانه مدت زمانی بیش از دو ساعت را به انجام بازی های کامپیوتری می پردازند بسیار بیشتر بوده و آمارهای موجود نشان می دهد که این افراد به طور متوسط طی مدت زمان ۵ سالی که این پژوهش ها انجام شد ۳ کیلو و ۷۰۰ گرم چاق شدند.»


کد مطلب: 33299

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33299/زنان-گرفتار-بازی-های-کامپیوتری-بیشتر-چاق-می-شوند

میگنا
  https://www.migna.ir