کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانپزشک:

‌مداخلات غیردارویی، روند درمان بیماران را تسریع می­‌کند

10 آبان 1394 ساعت 11:20

‌یک متخصص روانپزشکی معتقد است: مداخلات غیردارویی نظیر‌ مشاوره، روان­درمانی، خانواده درمانی و... می‌تواند فرآیند درمان بیماران را تسریع کند.


به گزارش ایسنا، دکتر حیدری متخصص روانپزشکی در کنفرانس "پروتکل درمان با متادون" که در دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان برگزار شد، به نقش درمان‌های غیر‌دارویی در درمان نگهدارنده اشاره کرد و گفت: مشاوره حتی در قالب جلسات کوتاه و محدود نیز می‌تواند اثربخشی محسوسی در حل مشکلات بیمار و آموزش او در یافتن راه حل‌های بهتر برای درمان خود داشته باشد.

وی افزود: با افزایش اقدامات مداخله­‌ای غیردارویی مانند مشاوره، روان­درمانی، رفتاردرمانی، آموزش بیمار و خانواده، خانواده درمانی، بازتوانی، حرفه‌­آموزی و مدیریت مشروط بر میزان موفقت درمان نگهدارنده افزوده و نتایج حاصل از درمان نیز درخشان‌­تر می­‌گردد.

همچنین دکتر گوهری متخصص عفونی در خصوص ملاحظات درمانی و بیماری‌های طبی همراه گفت: آزمایش‌های کارکرد کبدی و کلیوی برای تمام بیماران باید پیش از شروع انجام شود‌.

وی ادامه داد: در افراد دارای سابقه رفتارهای پرخطر آزمایش سیفلیس و سایر عفونت‌های منتقله از راه جنسی شامل هپاتیت "ب" HIV، و هپاتیت "سی" در افراد دارای سابقه رفتارهای پرخطر و تزریق توصیه می‌شود.

دکتر گوهری همچنین تصریح کرد:‌ لازم است کارکنان د‌رباره نحوه انتقال HIV و راه‌های پیشگیری از آن به اندازه کافی آموزش ببینند تا هم موارد لازم برای پیشگیری از ابتلا به عفونت را رعایت کنند و هم ترس‌ بی مورد از آلوده شدن در تعاملات روزمره با بیماران را نداشته باشند.


کد مطلب: 33747

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33747/مداخلات-غیردارویی-روند-درمان-بیماران-تسریع-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir