کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان مطرح کرد

50 درصد نوجوانان در معرض خطرات دوران بلوغ

12 آبان 1394 ساعت 16:45

برای نوجوانان در دوران بلوغ کوچک‌ترین نقص دارای اهمیت زیادی است و برای آنان مهم است که دیگران چگونه به آنان فکر می کنند


روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: کاهش نقش والدین در امورات فرزندان، افزایش نفوذ همسالان، ارتباط با گروه‌های بزهکار، استفاده از سیگار و مواد مخدر و رفتارهای جنسی پر خطر از جمله خطراتی است که نوجوانان را در دوران بلوغ تهدید می‌کند و 50 درصد نوجوانان در معرض خطر قرار دارند.
به گزارش ایسنا، دکتر رقیبی در همایش بلوغ و نوجوانی استان افزود: رشد جسمی فرد و به هنگام در دخترها با عدم رضایت از تن همراه است که می‌تواند به مشکلاتی نظیر اختلال در خوردن و افسردگی و کاهش اعتماد به نفس در آنان همراه باشد.

وی بیان کرد: در دوران بلوغ چه دختران و چه پسران با یک دایره پر از باورهای ارزشی در درون خود همراه هستند و عدم ثبات، قهر ، علاقه به تنهایی و خلوت و زود رنجی ویژگی خاص دوران بلوغ است.

وی افزود: برای نوجوانان در دوران بلوغ کوچک‌ترین نقص دارای اهمیت زیادی است و برای آنان مهم است که دیگران چگونه به آنان فکر می کنند و احساسات آنان غالبا اغراق آمیز بوده و کارهایشان ثبات دراز مدت ندارد.

دکتر کیانی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان نیز اظهار کرد: نوجوانی، بلوغ و جوانی دوران حساس زندگی هر فرد است و دوران نوجوانی زمانی است که تغییرات ظاهری و درونی با هم همراه می‌شوند تا کمال فرا رسد. وی ادامه داد: سلامت جسمی، روحی و روانی در این مقاطع زندگی اساس احساسات زیبا و تجربیات موفق است و جوانان باید روش‌های حفظ سلامت خود را بشناسند و با آگاهی با تهدیدات بیرونی مقابله کنند و درعین حال از جوانی خود لذت ببرند.


کد مطلب: 33779

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/33779/50-درصد-نوجوانان-معرض-خطرات-دوران-بلوغ

میگنا
  https://www.migna.ir