کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با تجربه مرگ در این چند ثانیه چه باید کرد؟

27 آذر 1394 ساعت 7:15

چند نکته‌ای درباره عارضه‌ای که در چند ثانیه مرگ را جلو چشمان می‌آورد و باعث قطع جریان خون در مغز می‌شود.


محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که سنگکوب در چند ثانیه به طور ناگهانی و موقت اتفاق می‌افتد و ممکن است جریان خون در مغز قطع شود. اظهار کرد: برگشت خون به قلب، افت فشار خون و میزان خون مغز باعث بروز عارضه سنگکوب در افراد می‌شود. سنگکوب به طور موقت برای چند ثانیه ممکن است اتفاق بیافتد و باعث قطع جریان خون در مغز می‌شود.
 
وی افزود: اختلالات قلبی و عروقی، اختلالات کبدی، بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف انواع داروهای تحریک کننده قلب و عروق، ضایعات مغزی، اختلالات داخل مغز و حملات تشنج، اختلال خون رسانی در سیستم گوارش در بروز عارضه سنگکوب مؤثر است.
 
معتمد تصریح کرد: مصرف الکل باعث گشادشدن عروق محیطی و مصرف مخدرها باعث نارسایی قلب و آسیب آن می‌شود، اما نمی‌توان گفت: این عوامل مستقیم بر بروز عارضه سنگکوب مؤثر است ولی تخریب عروق و قلب می‌تواند عاملی برای قطع خون و افت خون در مغز می‌شود.
 
این متخصص مغز و اعصاب در پایان گفت: اختلالات داخلی مغز و حملات تشنجی، استرس‌های عصبی و روحی، درد و تحریک‌های شدید عصبی، اختلال خون رسانی به سیستم گواتر باعث می‌شود خون به مغز نرسد و طرف چند ثانیه عارضه سنگکوب به وجود آید. سنگکوب باعث قطع خون و آب مورد نیاز سلول‌ها و ایجاد اختلالات طولانی مدت در سیستم عصبی نمی‌شود. برخی مواقع با انجام عمل جراحی و تعویض قلب، بخش‌های آسیب دیده قلب و عروق می‌توان از بروز سنگکوب تا حدودی جلوگیری کرد تا فرد کمتر دچار عارضه‌های قلبی و مغزی شود.


کد مطلب: 34621

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34621/تجربه-مرگ-این-چند-ثانیه-باید

میگنا
  https://www.migna.ir